جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فخر زاده

حوزه/ مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات، گفت: روحانیت پرچمدار حرکت های انقلابی است و در دوران نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن، نقش مرجع و هدایت کننده داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام فخر زاده، شامگاه چهارشنبه، در مراسم رونمایی از کتاب "شیخ نصرت" زندگی مبارزاتی شهید حجت الاسلام نصرت الله انصاری، در حوزه هنری قزوین، به نقش روحانیون در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت، نقش راهبردی و اساسی خود را در دوران پس از پیروزی انقلاب نیز حفظ کرد.

مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به حضور اثر گذار روحانیت در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نقش مراجع عظام، علما و روحانیون و در رأس آنها، امام خمینی‌(ره) در دفاع مقدس بسیار برجسته و ماندگار است.

وی ادامه داد:  روحانیان به عنوان پرچمداران حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا می کردند و تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان های نبرد و ایجاد روحیه استقامت و مقاومت در دشواری های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده های الهی، از جمله  این نقش ها بود.

حجت الاسلام فخر زاده به حضور نقش آفرین روحانیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره و اظهار کرد: روحانیون با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده داشتند، ضمن تقویت روحیه رزمندگان و پاسخ به سؤالات شرعی آنها، در خط مقدم نیز حضور چشمگیری داشتند و بسیاری از آنها آرزو داشتند در همان لباس روحانیت به شهادت برسند.

مسئول دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور به شخصیت ارزشمند شهید نصرت الله انصاری در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی اشاره  کرد و بیان داشت: شهید انصاری   به امام خمینی(ره) عشق می‌ورزید و اطاعت از دستورات ایشان را بر خود لازم می‌دانست.

وی ادامه داد: شهید انصاری  شخصیتی انقلابی و مبارز بودند وحتی بعد از شهادت ایشان، حضرت امام خمینی (ره) در دیدار خانواده این شهید بزرگوا،ر بر مظلومیت این شهید بزرگوار گریه کردند.

گفتنی است، کتاب "شیخ نصرت" با موضوع زندگی مبارزاتی روحانی شهید نصرت‌الله انصاری، با حضور طلاب، اساتید و روحانیون استان قزوین، عصر امروز در حوزه هنری قزوین رونمایی شد.

این کتاب ۵ فصل اصلی و زمانی از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۸ را شامل شده و محتوا و مطالب آن بر اساس مصاحبه ها و اسناد آرشیوی استوار است و به گونه ای تنظیم شده که خواننده از خواندن اسناد بی نیاز نیست و اطلاعات تکمیلی را باید در فصل های پایانی بیابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha