دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رسول نوروزی

حوزه/ حجت الاسلام نوروزی گفت: امـام محمد باقر (ع) با انجام مناظره با سران فرقه ها و جریان های انحرافی ، پوچی عقاید منحرفان را آشکار و به این وسیله از پایگاه‌های فکری و عقیدتی شیعه دفاع می‌کرد.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به ابعاد علمی و شخصیتی این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام محمد باقر(ع)  همپای  همه  ارزش‏های علمی خویش، انسانی دائم الذکر بود.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین به  وضعیت فرهنگی در زمان امام محمد باقر (ع) اشاره و بیان داشت:  در عصر امام محمدباقر (ع) ، جامعه اسلامى در وضع فرهنگى نابه سامانى به سر مى برد و عرصه فرهنگى جامعه گرفتار مشکلات عميق عقيدتى و درگيرى هاى مختلف فقهى ميان فرق اسلامى شده بود.

 وی به تربیت شاگردان برجسته و نقش امام محمد باقر (ع) در پرورش این افراد اشاره و اظهارکرد: امام محمدباقر(ع)، دانشمندان برجسته اى را در رشته هاى گوناگون چون فقه، حديث، تفسير و ديگر شاخه هاى علوم اسلامى تربيت کردند که هر يک وزنه اى در دانش به شمار مى رفتند.

 حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: امام باقر (ع) با درايت و هوشيارى تمام توانستند شکافى را که در گذر سال هاى متمادى بين قرآن و عترت در باورهاى دينى بخش عظيمى از مردم به وجود آمده بود، از ميان بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha