یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
  حجت الاسلام قابل

حوزه / حجت الاسلام قابل گفت: آل سعود در قبال فجایع منا مسئول است و حرمین شریفین باید به دست مسلمانان واقعی اداره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین ،به مناسبت فاجعه غم بارشهدای منا مراسمی با حضور طلاب ،روحانیون واساتید ومردم ولایتمدار استان قزوین ، در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی قزوین برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام قابل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا وحجاج مظلوم خانه خدا به سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر از این جنایت بی شرمانه رژیم آل سعود اشاره و گفت: حامیان و دولت‌های ساکت دربرابر جنایات آل‌سعود شریک جنایات این رژیم هستند.

امام جمعه موقت قزوین به حادثه منا که باید این فاجعه هیچگاه فراموش نشود اظهارکرد: باید حادثه تلخ منا فرصتی برای روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون جنایات آل سعود و نقشه های استکبار در منطقه باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین به بی کفایتی رژیم آل سعود دربرقراری امنیت و آرامش برای حجاج خانه خدا اشاره و بیان داشت: حرمین شریفین باید  از دست این قوم که از اول با طراحی و برنامه ریزی استعمارگر پیر انگلیس بر سرکار آمده بود، رها شده و به دست مسلمانان واقعی اداره شود تا همه امت اسلامی بتوانند آزادانه خانه خدا را زیارت کنند.

امام جمعه موقت قزوین به پاسخگو بودن رژیم آل سعود در بروز این فاجعه دردناک را مورد اهمیت برای مسلمانان دنیا دانست و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امت اسلامی به خوبی آگاهند، بی‌تردید مسئولیت وقوع این فاجعه دردناک متوجه مسئولان ناکارآمد دولت عربستان است و آن‌ها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام قابل با انتقاد از برخی از کشورهای همجوار در تمجید از دولت عربستان سعودی در برقراری خوب مراسم حج تصریح کرد: متاسفانه برخی از  کشورهای اسلامی چون مصر و ترکیه نیز که بایستی در این حادثه نقش ایفا می‌کردند، به تعریف و تمجید از مقامات سعودی پرداختند که جای تاسف وتامل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha