جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
الغدیر

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت مهجوریت زدایی از «الغدیر»، گفت: باید در راستای تکریم جایگاه عالمانی همچون علامه امینی که در دفاع از ولایت سنگ تمام گذاشته اند، تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسسلمین سید محمد یثربی، شب جمعه در همایش بزرگداشت علامه امینی، در حسینیه نجفی ها، در اصفهان  اظهار کرد:  این مراسم، مجلس تکریم و بزرگداشت شخصیتی است که با فریاد خاموش قلمش، انعکاس دهنده  طنین مظلومیت مظلوم عالم باشد.

وی با بیان اینکه قلم توانای علامه امینی در کتاب الغدیر توانست به حق و شایسته فریاد مظلومیت در گلو خفته  کسی را  انعکاس دهد  که در خطبه شقشقیه خود بیان می کند، چه بگویم مانند کسی که استخوان در گلو و خاری در چشم دارم، تصریح کرد: علامه امینی با این تلاش سترگ و ستودنی  و با اهتمام غیر قابل توصیف این کار ارزشمند را انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین یثربی افزود: علامه امینی با این قوت قلم و مهارت، خروجی حوزه علمیه مکتب شیعه است و پای کرسی بزرگانی چون آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی زانو زده است.

وی تاکید کرد: معتقدم باید نسبت به کتاب الغدیر علامه امینی و بزرگداشت این عالم، اهتمام بیشتری داشته باشیم،  علامه امینی چون امیر المومنین(ع) مظلوم واقع شده و شایسته است از این پس در راستای تکریم جایگاه عالمانی که در جهت ارتقا جایگاه ولایت تلاش وافری انجام داده اند، تلاش کنیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: کتاب الغدیر ماحصل تلاش  شبانه روزی علامه امینی به تعبیر قرآن کریم، مجادله احسن است، چرا  که الغدیر با انتخاب سخنان و ادله مخالفین ولایت امیرالمومنین(ع)، دلایل رد سخنان واهی آنها را بیان کرده و با احادیث و روایات مورد قبول همه، مخالفین را مجاب به پذیرش حقانیت ولایت امیر المومنین(ع)  می کند.

وی یادآور شد: علامه امینی در ابعاد مختلفی متخصص و متبحر بود، این عالم از لحاظ علم کلام، فقه و اصول، علم لغات و ادبیات عرب و خاصه علم حدیث و رجال بسیار توانمند بود که ماحصل آن کتاب جاودانه و با ارزش الغدیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین  یثربی در پایان ابراز کرد: باید اهتمام  بیشتری در راستای توزیع و ترویج الغدیر در بین سطوح عامه مردم داشته باشید  و برای این امر مهم و ضروری برنامه ریزی کنید. 

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha