یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رحمت الله اروجی/ تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر مطالعه و تحلیل واقعه غدیر خم، عاشورا را نتیجه فراموشی غدیر دانست و گفت: جامعه بشری نیازمند تبیین و نشر معارف علوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، امروز در گردهمایی مدیران هیئات مذهبی شهرستان گلپایگان با اشاره به اهمیت قدرشناسی نعمت‌های الهی گفت: باید در خصوص عظمت نظام اسلامی اهل شناخت و بینش درست بوده و شکرگزار باشیم.

وی با تاکید بر مطالعه و تحلیل دقیق واقعه غدیر خم، گفت: این که پیامبر اکرم(ص) در آوردگاه غدیر خم از سوی پروردگار متعال موظف به ابلاغ پیام اکمال دین می‌شود و این واقعه سه روز به طول می انجامد، نشان از اهمیت موضوع دارد.

حجت الاسلام اروجی تاکید کرد: ضروری است در ایام الله غدیر فضائل و کرامات حضرت علی(ع) برای جامعه بشری که تشنه این معارف است، به درستی تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه عدم درک درست از غدیر به شکل‌گیری واقعه عظیم عاشورا منجر شد، تصریح کرد: اگر مسأله ولایت به درستی برای مردم تبیین نشود و درک صحیحی از آن شکل نگیرد، باید منتظر عاشوراهای بعدی باشیم.

وی همچنین با بیان این که انحراف جامعه اسلامی در پذیرش مسأله ولایت جای تأمل، تفکر و مطالعه دارد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ دشمنان به دنبال این بودند که مسأله غدیر را محو کنند و آنجایی که نتوانستند آن را نابود کنند، در صدد تحریف و جعل آن بر آمدند؛ همچنان که می‌بینیم در زمان معاویه و با طرح‌ریزی عمروعاص، همه شواهد و قرائنی که دلالت بر ولایت حضرت علی(ع) داشت را از بین بردند.

حجت الاسلام اروجی ادامه داد: در آن زمان بوق‌های تبلیغاتی معاویه با طراحی عمروعاص بود و اکنون صهیونیسم، ماهواره‌ها و منابر تشیع انگلیسی همان هدف را دنبال نموده و گاه با ایجاد شبکه‌هایی با نام ائمه معصومین(ع)، ایجاد فرقه‌های بهائیت و امثال آن، علیه شیعه دسیسه می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن با مطالعه راهبردی ارزش‌های اسلامی و ظرفیت‌های مکتب اسلام ناب و انجام عملیات، به دنبال تبدیل ارزش‌های والای این مکتب به ضد ارزش است و از سال 1357 نیز این توطئه‌ها اوج گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فوکویاما یکی از نظریه پردازان غربی مکتب تشیع را به پرنده‌ای تشبیه می‌کند که دو بال سرخ و سبز دارد؛ وی بال سرخ آن را شهادت امام حسین(ع) و بال سبز آن را اعتقاد به مهدویت تعبیر می‌کند.

وی به دیگر سخنان فوکویاما اشاره کرد و گفت: وی در ادامه تحلیل‌های خود می‌گوید که از سال 57، شیعه با دو بال سبز و سرخ خود، زره‌ای فولادین به نام اصل ولایت مطلقه فقیه بر خود پوشانده که به صورت سپری استوار در مقابل شکستن و نابودی این بال‌ها، ایستاده است.

حجت الاسلام اروجی افزود: مشکل دشمنان تشیع با جمهوری اسلامی ایران این است که مدت‌ها برنامه‌ریزی، عملیات و هزینه می‌کنند، ولی اقدامات آنان با تدابیر حکیمانه و گاه با یک سخنرانی رهبر معنوی جمهوری اسلامی، بر باد می‌رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha