یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی

حوزه/ امام جمعه نجف آباد با تاکید بر این که عظمت غدیر به وجود امیرالمومنین(ع)۹ است، گفت: رسالت اصلی حوزه های علمیه شناساندن قرآن و امیرالمومنین(ع) به جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی، صبح امروز در افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، غدیر خم را واسطه بین رسالت عاشورا و انتظار فرج دانست .

وی با اشاره به برکات خطبه غدیر، ادامه داد: خطبه غدیر روحش همین نکته است که امیرالمومنین(ع) تجسم قرآن و تجسم حق است و علی(ع) نمونه و الگوی همه خوبی ها است و رسالت اصلی حوزه های علمیه نیز شناساندن قرآن و امیرالمومنین(ع) به جوامع بشری است.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امامت و زعامت جامعه اسلامی تنها باید در اختیار امام معصوم قرار گیرد، و این مهمترین مطلبی بود که پیامبر(ص) در غدیرخم ابلاغ کردند؛ غدیر خم صحنه معرفی عظمت مقام حضرت علی(ع) و یا انتصاب مقام جدیدی به حضرت نبود، بلکه عظمت غدیر به وجود امیرالمؤمنین است و حضرت به خاطر قابلیت ها و صفات با عظمتی که پیامبر خدا(ص) در خطبه غدیریه به آنها اشاره کرده اند، شایسته مقام ولایت بودند.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به حدیثی  از امام هادی (ع) «مَن هانَتْ عَلَيهِ نَفسُهُ فَلا تَأمَن شَرَّهُ / کسی که نفس او در نزدش خوار و ذلیل باشد، از شر او ایمن مباش» اظهار داشت: ریشه همه بدی ها و شرارت ها ناشی از آن است که انسان به  باطن خود معرفت پیدا نکرده، این مرغ باغ ملکوت(انسان) اگر از خود غفلت کند، از خدای خود غفلت می کند و در پی آن است به هر شر و گناهی دست زند.

وی در ادامه  به حدیثی از امام علی علیه السلام (ع)«مَن کَرُمَتْ عَلَیهِ نَفسُهُ لَم یُهِنها بِالْمَعصِیَةِ/ هر كه براى نفْس(شخصيت) خود احترام قائل باشد، آن را با معصيت خوار نمى گرداند.» اشاره کرد و ادامه داد:  کسی که شرافت نفس داشته باشد، سخت ترین شرایط دنیا برای او آسان است، از قله های بلند به سادگی عبور می کند و به راحتی در بر روی خواسته های نفسانی و شهوت ها می بندد.

استاد حوزه علمیه اصفهان در خصوص رسالت حوزه های علمیه بیان داشت: پیام حوزه های علمیه پیام کرامت که همان پیام قرآن است و اصل پیام نیز تربیت انسان های کریم است. قرآن  درحقیقت پیامی برای هدایت متقین است.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: امروز شاهدیم که  انسانها دست به  بدترین جنایت ها می زنند و خود را مسلمان و دین دار معرفی می کنند، تنها راه برای تکریم انسان معرفت و علم است و جایگاه آن مکان هایی مثل حوزه های علیمه است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha