یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد رضا صالحیان

حوزه/ دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان از طرح مباحث مهمی از جمله نفوذ، سبک زندگی، تلاش دشمن برای عفت زدایی و فرهنگ زدایی، جهاد کبیر و ... در همایش ائمه جمعه استان، در شهر برزک کاشان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون پنجمین همایش ائمه جمعه استان اصفهان که در شهر برزک کاشان، با حضور ائمه جمعه سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: چنین نشست هایی که با هدف وحدت رویه بیشتر در عملکرد و ارائه راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب به صورت دوره ای برگزار می شود.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: موضوع این همایش قرارگاه فرهنگی و ظرفیتهای محرم و صفر بود ، چرا که  که مقام معظم رهبری، نهاد نماز جمعه هر شهر را قرارگاه فرهنگی و فرمانده آن را امامان جمعه معرفی فرموده اند .

وی افزود: در این همایش به مباحث مهم از جمله نفوذ، سبک زندگی، تلاش دشمن برای عفت زدایی و فرهنگ زدایی، جهاد کبیر پرداخته شد و اساتید حوزه و دانشگاه به موضوعات مهم آسیب شناسی فرهنگی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان ابراز کرد: در پایان همایش ائمه جمعه استان اصفهان، بیانیه ای منتشر شد که در آن از رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور کاری دولتمردان حمایت قاطع شده است و از سازمانهای بین المللی حقوق بشر، محاکمه آل سعود را خواستار شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: پروردگار قادر متعال را سپاسگزاریم که تحت هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی در کلیه عرصه ها هر روز جان تازه ای می گیرد و می رود تا زمینه ساز وعده الهی در غلبه کامل مستضعفان بر مستکبران تحت امامت حضرت بقیت الله الاعظم  ارواحنا له الفداء شود .

ائمه جمعه استان اصفهان در این بیانیه عنوان کردند:  باتوجه به تعیین شعار سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، از دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه می خواهیم که در جهت اجرای این شعار و نسبت به سرمایه گذاری در بخش تولید و فرهنگ سازی جهت خرید و مصرف کالاهای داخلی اقدام نموده و با برنامه ریزی و حمایت از تولید کنندگان داخلی نسبت به ارتقاء کیفیت این محصولات تلاش نمایند .

ائمه جمعه استان اصفهان در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان کردند:  در ایامی که مصادف با سالروز شهادت حجاج  ایرانی در سال 1366 و همچنین فاجعه منا در سال گذشته می باشد، سیاست ها و اقدامات فتنه انگیزانه وجنایتکارانه شجره ملعونه آل سعود در جهان اسلام را محکوم نموده واز مسؤلین سیاست خارجی دولت می خواهیم بدون هرگونه انفعال وسستی، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برتشکیل هیئت حقیقت یاب در خصوص این فاجعه را از مجاری بین المللی پیگیری نموده و حقوق شهداء و خانواده محترم ایشان را استیفا نمایند .

 از سران قوا مصرّانه خواستاریم مسئله حقوق های نجومی راپیگیری واموال بیت المال را مسترد و خاطیان را مجازات نموده تا اعتماد عمومی که به این وسیله خدشه دارشده، جلب شود وهمچنین نسبت به اصلاح خلأهای قانونی موجود اقدام تا زمینه ی هرگونه سوء استفاده در آتیه فراهم نشود .

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: باتوجه به نقشه ی دشمن در جهت دین زدایی و از بین بردن عفت عمومی از روحانیت معظم خواستاریم مهمترین وظیفه خود را پاسخ به شبهات ومقابله با این نقشه های شوم دانسته وبرنامه های گسترده دشمنان را که در جهت انحراف اذهان عمومی مردم به ویژه جوانان عزیز  طراحی شده را خنثی نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha