یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به جایگاه این فریضه در جامعه اسلامی اظهارداشتند: در برخی کشورها هیات‌های امر به معروف مستقیماً درصدی از محل فروش نفت بودجه می‌گیرند و باید در کشور ما هم اعتبار مستقیم برای ستاد امر به معروف اختصاص گیرد و درصدی از بودجه‌ها در اختیار ستاد باشد.

معظم له بیان داشتند: شاید برخی دولت‌ها مایل به توسعه امر به معروف نباشند، اما با این اقدام تخصیص اعتبار دیگر در اختیار آن‌ها نیست و بسیاری از آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

ایشان تصریح کردند:کیفیتی که امروز در مساله امر به معروف و نهی از منکر پیش می‌رود مطلوب نیست و در آینده باید فعالیت‌های گسترده‌تری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید در اختیار امام جمعه باشد، خاطرنشان کرد: معظم له با بیان این که مسیری که  ستاد امربه معروف  تاکنون در تصویب قانون و شکل گیری‌ ستادهای رفته اشتباه بوده است گفتند: ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر مقامی اجرایی است و اگر این مقام در اختیار امام جمعه باشد، از اعتبار اجتماعی امام جمعه کاسته می‌شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه به سیره حضرت سیدالشهدا در بحث امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کردند: تاکید امام حسین(ع) به این مساله و شهادت ایشان در راه امر به معروف و نهی از منکر بوده و جا دارد برای ادای این فریضه اقدامات گسترده تری صورت گیرد.

معظم له  با تاکید بر گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه گفتند: اگر این مهم در جامعه اجرایی شود عده ای از افراد ناخودآگاه به سمت  ستاد امربه معروف خواهند آمد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha