شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری مدیر حوزه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری، انقلابی گری و استکبارستیزی را حقیقت حوزه علمیه خواند و گفت: حوزه انقلابی، نسبت به امام مسلمین شناخت دارد و در عرصه حمایت از او حضور فکری، علمی، منطقی دارد و در صورت لزوم به جهاد اصغر می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در اجلاسیه مدیران مدارس استان تهران، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز فعالیت مبلغین در این ایام، بیان داشت: امام حسین(علیه‌السلام) همه هستی‌اش را در شرایطی که هیچ چاره‌ای جز این نبود، یکجا برای خدا و نجات اسلام فدا کرد. بنابراین در قبال اهل بیت(ع) و دیگر علمایی که با تمام وجودشان از مکتب اسلام دفاع کردند، باید ببینیم وظیفه‌ ما چیست و چه مسئولیتی بر عهده ما گذاشته شده است. بیان این مسائل برای طلاب و جوانان و درک شرایط و آگاه شدن آن‌ها به تکالیف‌شان و مسئولیتی که نسبت به گذشته، حال و آینده دارند، از جمله وظایف حوزه انقلابی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شاخصه‌های حوزه انقلابی، اظهار داشت: ایشان در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب بر این مطلب تاکید داشتند که حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند، و الا نظام از مسیر انقلاب خارج خواهد شد. طبق فرمایش ایشان این مطلب مختص حوزه علمیه قم نبوده، بلکه همه حوزه‌ها نیز این چنین هستند.

مدیر حوزه علمیه تهران در ادامه با اشاره به اینکه دین اسلام طرح جامع خداوند متعال برای هدایت بشری است، اظهار داشت: این طرح به عنوان دین اکمل به مسلمین ارائه شده، که آغازش همزمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده و پایانش تا انتهای عالم می‌باشد، و قرار بر این است که پایان عالم منجر به وراثت مستضعفین و مؤمنان و صالحان بر زمین شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در نقطه بسیار حساس و استثنایی عصر غیبت قرار داریم، عنوان داشت: در شرایط کنونی دشمنان مجهز و بی‌رحم هستند و بنای بر این دارند تا اساس اسلام را بخشکانند، گرچه نخواهند توانست، ولی بنایشان بر این است و آنچه که غربی‌ها به عنوان تقابل تمدن‌ها مطرح کرده‌اند، دیدگاه آن‌هاست و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اهداف دشمنان در طراحی تقابل تمدن‌ها، افزود: آن‌ها فهمیده‌اند که تمدنی بنام تمدن اسلام در حال خیزش مجدد برای فراگیری در سراسر عالم است، تا اسلام در همه عالم گسترده شده و اقشار محروم بشر را به نحوی تحت تاثیر خود قرار دهد و آنان را در مقابل تمدن منحط، مادی، خون ریز، جلاد، منفعت طلب و فرصت طلب غرب که حاضر است همه بشر را فدای مصالح و منافع مادی خودش کند، قرار بدهد.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: غربی ها متوجه شده‌اند که تمدن اسلام با رویکرد مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) توان این را دارد که با تکیه بر استدلال و منطق و جدال احسن، تمدن غرب را در خود هضم نموده و آن تمدن منفعت طلبِ خون ریز را نابود کرده و رسوا سازد و پوچی و غیر حقیقی بودن آن را اثبات کند. از این رو غربی‌ها تمام عیار برای نابودی اساس اسلام و تشیع مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اسلام، دیانت و سیاست مکمل یکدیگرند، اظهار داشت: مگر می‌شود اسلام را از سیاست جدا کرد؟، مگر اسلام غیر سیاسی هم قابل تصور است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر اینکه تمامی اجرای اسلام ممزوج به سیاست، اقتصاد، اجتماع و زندگی بشری است، افزود: آنچه که باید در عرصه جهانی و بین‌المللی اتفاق بیافتد و حاکم باشد، تمدن اسلامی است. مگر می‌شود تمدن اسلامی فقط در مسیر تحقق اهداف اولیّه بعثت پیامبر(ص) بوده باشد و بعد مجموعه اسلام ممزوج به سیاست نباشد؟! آیا چنین چیزی ممکن است؟

وی با اشاره به اینکه اسلام غیر انقلابی همان اسلام سکولار است، گفت: این دقیقاً همان چیزی است که غربی‌ها طراحی کرده‌اند و برای تحقق آن از همه توان خود استفاده می کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ما مسئول تربیت نسل کنونی انقلاب هستیم، تصریح کرد: نسل کنونی باید شرایط عصر حاضر و موقعیت نظام و انقلاب را درک کرده و به هدف عالی اسلام توجه کند و بداند مسیر حرکت چه مسیری است و ما در کجای این مسیر هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به مسئولیت حوزه‌های علمیه جهت آماده سازی جامعه و فراهم کردن زمینه‌های ظهور، ادامه داد: این موضوع سنگین‌ترین رسالت و وظیفه‌ای است که بر عهده حوزه و روحانیت می‌باشد. تبیین این موضوع در شهری مثل تهران به عنوان پایتخت ام‌القرای جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است و بیان اهمیت این مسائل به طلاب بر عهده مدیران مدارس می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه روحانیون و طلاب تهرانی باید از هر حیث متولی تحول فرهنگی شهر تهران باشند، اظهار داشت: اصلاح برخی معضلات فرهنگی و دیگر مشکلاتی که در تهران وجود دارد، بر عهده حوزه علمیه است. حتی طلاب جوانی که دارای شرایط لازم برای حضور در اجتماع هستند و توانایی این را دارند که با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند و به سئوالات و شبهات آنان پاسخ دهند و در این ارتباط آن‌ها را متوجه تکلیف و وظیفه شرعی و انقلابی‌شان کنند، باید در این زمینه اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه نقش حوزه علمیه در پیشبرد اهداف اسلام بسیار مهم است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب اشاره فرمودند که شکل گیری اصل انقلاب، کار حوزه بود. بنابراین حقیقت حوزه یعنی روحیه انقلابی‌گری، استکبار ستیزی با انگیزه تحقق اهداف اسلام، قرآن و اهل بیت(ع).

وی تصریح کرد: امام(ره) به همراه حوزه، علما، طلاب و همراهی مردم توانستند انقلاب را پیروز و به پیش ببرند و اگر بخواهیم کار همچنان تداوم یابد، باز هم نیاز به چنین ارتباط، هماهنگی و حمایت از امام است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به نظرات کارشناسانه و دقیق مقام معظم رهبری در مسائل مربوط به اداره و پیشرفت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: هم اکنون جنگ پیش رو با دشمنان اسلام، ماهیتاً فرهنگی و اعتقادی است و این حجم گسترده از حملات در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مختص به زمان ما می‌باشد. از این رو حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی مسلمین همچنان که در طول تاریخ بر عهده علما بوده، هم اکنون نیز بر عهده حوزه و روحانیت می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه «حوزه انقلابی»، «حوزه امام شناس» است، گفت: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که نسبت به امام مسلمین شناخت دارد و در عرصه حمایت از او حضور فکری، علمی، منطقی دارد و در صورت لزوم حضور به جهاد اصغر می پردازد. و این‌ها رکن و اساس در حمایت از امام مسلمین است.

وی افزود: در عصر غیبت، بنا به فرمایش امام خمینی(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است، از این رو بدون حضور و محوریت فقیه جامع الشرایط که تنها صورت مشروع تشکیل حکومت در عصر غیبت کبری است، تحقق اسلام و اجرای قوانین اسلامی و قرآنی با رویکرد مکتب اهل بیت(ع) در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: حاکمیت اسلام با محوریت ولایت فقیه، همان حوزه انقلابی است، بنا بر این وظیفه طلاب و روحانیون در این عرصه بسیار سنگین است و امیدواریم مدیران مدارس به عنوان فرماندهان حوزه انقلابی، این مسائل را به خوبی برای طلاب تبیین نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha