دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آغاز ماه تاریخ اسلامی در کانادا برگزار می‌شود

حوزه/ ماه اکتبر، ماه تاریخ اسلامی در کانادا می‌باشد و موضوع امسال «مشارکت‌های مسلمانان در غنی سازی کانادا»، به هدف ایجاد فرصتی برای شناختن میراث غنی اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» درحالی که ماه اکتبر در کانادا به عنوان ماه تاریخ اسلامی درنظر گرفته شده است، فعالان و سیاستمداران کانادایی مسلمانان در سرتاسر این کشور را به ایجاد ادراک بهتر از جامعه اسلامی دعوت کرده‌اند.

ملانی جولی، وزیر میراث کانادا روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به عنوان وزیر میراث کانادا از تمام ملت کانادا می‌خواهم با بهره جستن از ماه تاریخ اسلامی، دانسته‌هایشان را از میراث غنی جامعه اسلامی کانادا افزایش دهند. تمامی مردم کانادا می‌توانند از طریق کسب آگاهی و به اشتراک گذاشتن روایت‌های مثبت، به رشد و ارتباط بهتر دست پیدا کنند.

جولی در ادامه گفت: ماه اکتبر، ماه تاریخ اسلامی کانادا آغاز شده و موضوع امسال «مشارکت‌های مسلمانان در غنی‌سازی کانادا» می‌باشد، که فرصتی را برای شناخت نقش ارزشمند مسلمانان کانادایی در این کشور ایجاد کرده است.

انجمن ماه تاریخ اسلامی کانادا در این ماه اقدام به آگاه سازی، آموزش و به اشتراک گذاشتن میراث غنی مسلمانان و مشارکت آنان می‌باشد. این مشارکت‌ها در رشته‌های مختلف علوم، علوم انسانی، طب، نجوم، و سایر رشته‌ها که تا حد زیادی بشر در آنان به پیشرفت رسیده می‌باشد. از دیگر اهداف این ماه، ایجاد ارتباط میان جامعه اسلامی و مردم است. به علاوه آگاهی دادن جوامع اسلامی و غیراسلامی درباره تاریخ غنی، میراث و فرهنگ مسلمانان کانادایی و مسلمانان در سرتاسر جهان از دیگر اهداف این ماه می‌باشد.

موضوعات مطرح شده در سال‌های گذشته شامل هنر و معماری اسلامی، بانک‌داری و اقتصاد اسلامی، سیستم‌های آبیاری و آب. پزشکی و داروشناسی و اسلام و محیط زیست بودند.

مسلمانان 3.2 درصد جمعیت کل کانادا را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های آماری آژانس آمار کشوری، اسلام در جامعه کانادا یکی از رو به رشدترین ادیان محسوب می‌شود و جمعیت مسلمانان در ده سال گذشته افزایش 82 درصدی داشته است به طوری که از 579 هزار نفر در سال 2001 به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha