یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سخنرانی استاد دانشگاه مسلمان در کلیسایی در کانادا

حوزه/ کشیش جان کلارک از کلیسای سنت پاول آنگلیکن در شارلوت تاون، با دعوت از یک استاد مسلمان، از او خواست تا برای اعضای کلیسا درباره اسلام صحبت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cbc.ca، روز یکشنبه، کلیسای سنت پاول آنگلیکن در شهر شارلوت تاون مرکز استان جزیره پرنس ادوارد درکانادا، از یک استاد دانشگاه مسلمان دعوت به عمل آورد تا برای اعضای این کلیسا درباره اسلام صحبت کند.

کشیش جان کلارک پیشوای این کلیسا در این باره گفت: ما تصمیم گرفتیم به جای گوش دادن و باور کردن برخی از تبلیغاتی که درباره اسلام در رسانه‌ها در دشمنی با دین اسلام وجود دارد، به طور مستقیم دین اسلام را از زبان خود مسلمانان بشنویم.

کلارک در ادامه افزود: در اوایل امسال کلیسا منشور شفقتی امضاء کرده تا نشان دهد که تصمیمات بر پایه این منشور گرفته می‌شود. دعوت از یک استاد مسلمان نیز بخشی از تعهد به این منشور بوده است. ما دوست داریم که سایر گروه‌های مذهبی و فرهنگی نیز در کلیسا سخن بگویند.

زین اسیگیر، که از اعضای جامعه اسلامی جزیره پرنس ادوارد در کانادا می‌باشد، با توضیح اصول پایه‌ای و اعتقادات مسلمانان، مشابهات دین اسلام و مسیحیت از جمله خواندن نماز یومیه را عنوان کرد. او سپس به سئوالات اعضای کلیسا درباره مسائلی چون جایگاه زنان در اسلام و جهاد پاسخ داد.

اسیگیر سپس با بیان اینکه اسلام نیز مانند دیگر ادیان می‌تواند بدتفسیر شود گفت: یک ایده زیبا را در نظر بگیرید که مردم آن را برداشته و به فساد می‌کشند. برای مثال تصور کنید عده‌ای دموکراسی را به وسیله‌ای برای سرکوب مردم دیگر تبدیل کنند. گاهی اوقات ترس‌های ما از ناآگاهی و جهل است و تا زمانی که جسارت برداشتن قدم به سوی یادگیری را نداشته باشیم، همچنان در جایگاهی باقی می‌مانیم که از دیگران وحشت داریم.

در پایان جلسه، اعضای کلیسا از جا برخاسته و استاد دانشگاه را در حالت ایستاده تشویق کردند.

اسیگیر گفت: صحبت کردن با اعضای کلیسا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در از بین بردن پیش داوری‌ها و کلیشه‌ها درباره اسلام بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha