یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس جماعت اسلامی پاکستان

حوزه/ رهبر جماعت اسلامی در پاکستان گفت: کربلا دانشگاهی است که به ما ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخته و به ما نشان می‌دهد که استبداد و دیکتاتوری باید برچیده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سراج الحق، رهبر جماعت اسلامی، بزرگترین حزب مذهبی در پاکستان، با ستایش از موضع امام حسین (ع) در مبارزه حق علیه باطل، از مردم خواست تا به مبارزه با سیستم به جای مانده یزدی در عصر حاضر برخیزند.

سراج الحق در خطبه سخنرانی خود در منصوره، واقع در حومه لاهور، پنجاب در پاکستان گفت: امام حسین (ع)، نوه حضرت محمد(ص)  بوده و برای استقرار حکومت قانون‌مدار به جای سلطنت و سوءمدیریت یک فرد یا یک خانواده تمام تلاش خودش را به کار بست. امام حسین (ع) می‌خواست حاکمیتی برقرار کند و در آن مساوات رعایت شود و در آن همه در برابر قانون برابر باشند.

او در ادامه گفت: کربلا دانشگاهی است که به ما ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخته و به ما نشان می‌دهد که استبداد و دیکتاتوری باید برچیده شود.

رئیس جماعت اسلامی پاکستان همچنین از تصویب قوانینی در پارلمان این کشور که مخالف با روح تعالیم اسلامی و قرآن هستند، ابراز تاسف کرده و گفت: مسلما نیت اعضای پارلمان مبارزه با اسلام نبوده است با این حال اگر قصد اعضای پارلمان به چالش کشیدن قوانین اسلامی باشد در این صورت آنان اساس ایدئولوژیکی ملت پاکستان را به چالش کشیده‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha