دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدی- مدیر حوزه دانش آموزی بقیة الله(عج) قزوین

حوزه/ با اجرای طرح "اکمال دین"در حوزه علمیه قزوین، به بزرگسالان و افرادی که علاقه مندند با مباحث حوزوی، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، علوم قرآنی و سبک زندگی آشنا شوند، آموزش های لازم ارائه می شود.

حجت الاسلام غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین به جایگاه علمی و تاثیر گذار حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر ارتباط  بیشتر طلاب و روحانیون با آحاد مردم به  خصوص نسل  نوجوان و جوان تاکید دارند و امروز حوزه باید بیش از همیشه این ارتباط را در جامعه با مردم برقرارنمایند.

دبیر اجرایی حوزه نیمه وقت دانش آموزی بقیه الله(عج) قزوین به اجرای طرح تدبر در معارف دینی با سیر تربیتی با عنوان "اکمال الدین" در استان قزوین اشاره کرد و بیان داشت: در قالب این طرح بزرگسالان و افرادی که علاقه مندند با مباحث حوزوی، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، علوم قرآنی، سبک زندگی آشنا شوند، آموزش های لازم ارائه می شود.

وی با اعلام این که طرح "اکمال الدین" دارای دو مرحله عمومی و تخصصی است، ابراز داشت: در دوره عمومی دروس حوزوی تدریس نمی شود و مباحث احکام بیان خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: دوره تخصصی نیز 6 ترم باشد و داوطلبان می توانند در این دوره با صرف، نحو، فقه، منطق و فلسفه آشنایی کاملی پیدا نمایند.

وی به نحوه ثبت نام نیز اشاره کرد و گفت: تا الان 120 نفر از این طرح در استان ثبت نام کرده اند و علاقه مندان می توانند همه روزه صبح ها تا ساعت اداری  با حضور در مدیریت حوزه علمیه قزوین نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه اقدام ویا از طریق وب سایت www.b-hozeh.ir اقدام نمایند.

دبیر اجرایی حوزه نیمه وقت دانش آموزی بقیه الله(عج) قزوین با اعلام این که ثبت نام هم اکنون ادامه دارد، خاطرنشان کرد: آزمون طرح  "اکمال دین"، روز 13 آبان، ساعت 9 صبح، درسالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی در پایان یادآور شد: ثبت نام این طرح برای خواهران نیز در آینده نزدیک در حوزه علمیه  قزوین آغاز می شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha