دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همايش استكبارستيزي

حوزه/ مسئول اداره سیاسی معاونت فرهنگی و تبليغي حوزه علمیه خراسان از برگزاری نخستین همایش بررسی مبانی استکبار ستیزی از منظر قرآن و حدیث، در روز چهارشنبه اين هفته، در محل بنیاد پژوهش های اسلامي آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلي نسقچي خیر آبادی در گفتگو با خبرگزاري «حوزه»از مشهد با اعلام این خبر گفت: اولین همایش بررسی مبانی استکبار ستیزی از منظر قرآن و حدیث، ساعت 8 تا 11 چهارشنبه مورخ 12 آبان در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وي افزود:‌ با توجه به اینکه همه ساله به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی همایش ها و راهپیمایی هایی برگزار می شود، امسال برای اولین بار حوزه علمیه خراسان با همکاری بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی مبارزه با استکبار را از منظر قرآن و حدیث مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.

حجت الاسلام خیر آبادی با بيان اينكه در این همایش نظر قرآن به عنوان زیر بنای فقهی را در مبارزه با آمریکا و استکبار مورد بررسی قرار می دهیم، ابراز كرد: در اين همايش يك روزه، حسن رحيم پور ازغدي به عنوان سخنران حضور خواهد داشت و در میزگرد تخصصی با حضور حجت الاسلام شریعتی تبار، مديرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و دکتر هادی وکیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان مطرح شده را بررسي و واكاوي خواهند كرد.

وي با بيان اينكه اين حوزه علمیه با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با ایجاد فضایی عمقی، فکری و پژوهشی در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار ستیزی به دنبال جهت دهی فکری به جامعه است و این همایش سرآغاز یک سری برنامه های پژوهشی خواهد بود.

مسئول اداره سیاسی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان با اشاره به روز استکبار جهانی و اتفاقاتي كه در تسخير لانه جاسوسي آمريكا در  13 آبان 58 رخ داد، بیان کرد: موضع گیری قاطع امام خمینی(ره) در مقابله با لانه جاسوسی و برملا ساختن اهداف سیاسی آمریکا در ایران با حمایت مردم روبرو شد و انقلاب را در مسیر خود حفظ کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha