سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه ملت ایران با هدف مقابله با ظلم و استکبارستیزی قیام کرد، گفت: ملت ایران تصدی گری بین المللی از سوی آمریکا را نمی پذیرد و تا جایی که توان داشته با این امر در کشورهای اسلامی نیز مقابله کرده است.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی، اظهار داشت: روز 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

وی به تبیین خیانت ها و جنایت های آمریکا در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: استکبار در پیش از انقلاب اسلامی در مقاطع مختلفی نظیر کودتای 28 مرداد خیانت های آشکاری داشت و در جریان نهضت نیز همواره از پهلوی به عنوان غلام حلقه به گوش خود حمایت کرد و تا پیش از انقلاب تلاش کرد عُمال این رژیم را در راس دولت حفظ کند.

آیت الله غروی با بیان اینکه آمریکا دشمنی های خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ملت ایران افزایش داده است، ابراز داشت: آمریکا در ابتدای انقلاب، از طریق سفارتخانه خود دشمنان داخلی و خارجی را مدیریت می کرد و پس از اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان، امام راحل(ره) از این واقعه حمایت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین توطئه های آمریکا در قالب طرح کودتای نوژه، حمله نظامی به طبس، حمایت مادی، معنوی و لجستیکی از صدام برای حمله به ایران و تلاش برای تصویب و مدیریت تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران در مجامع بین المللی تداوم داشته است.

*مذاکرات هسته ای با هدف تسلیم کردن ملت مطرح شد

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دشمنان با هدف تسلیم کردن ایران بحث مذاکرات هسته ای را مطرح کردند، گفت: اگرچه این مذاکرات با هوشیاری مسئولان به نفع ملت ایران شد اما امروز شاهد کارشکنی آنها در اجرای تعهدات هستیم.

آیت الله غروی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تاکنون باعث تغییر و سرنگونی 50 حکومت در دنیا شده است، ابراز داشت: استکبار جهانی همواره در نظام سیاسی کشورها با هدف تامین منافع خود، مداخله مستقیم و غیرمستقیم می کند.

وی، حمایت دائمی از رژیم صهیونیستی را یکی از عوامل رسوایی آمریکا عنوان کرد و گفت: جنایت های اسرائیل در فلسطین، سوریه و لبنان فراموش ناشدنی است و آمریکا در پشت صحنه به ایفای نقش پرداخته و همواره قطعنامه های مجامع جهانی علیه اسرائیل را وتو می کند.

این عضو شورای عالی حوزه افزود: آمریکا برای خود حق مدیریت بر کشورهای دنیا را قائل است و به تعبیر آنها به دنبال ایجاد «نظم نوین جهانی» در راستای اهداف غیرمشروع خود می باشند.

*ملت ایران تصدی گری آمریکا را نمی پذیرد

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه ملت ایران با هدف مقابله با ظلم و استکبارستیزی قیام کرد، اظهار داشت: ملت ایران تصدی گری بین المللی از سوی آمریکا را نمی پذیرد و تا جایی که توان داشته با این امر در کشورهای اسلامی نیز مقابله کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد نقش آفرینی آمریکا در جنایت های منطقه به خصوص در یمن، بحرین، عراق و سوریه هستیم، ابراز داشت: امروز آمریکا از حامیان تروریسم به شمار می شود و از یک سو آنها را مورد حمله قرار می دهد و از طرف دیگر حمایت می کند تا به منافع غیرمشروع خود دست یابد.

*تاکید امام و رهبری در حفظ روحیه استکبارستیزی

این عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم حفظ روحیه استکبارستیزی تاکید داشته و براین اساس ملت ایران در مقابل آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی ایستادگی می کند.

آیت الله غروی افزود: شعار علیه آمریکا به معنای ابراز نفرت از همه کشورهای مستکبر است که به خود حق می دهند وقایع دنیا را به نفع منافع غیرمشروع خود متمایل کنند و موانع را با به خاک و خون کشیدن ملت ها بردارند.

*انقلاب اسلامی زمینه ساز تداوم روحیه استکبارستیزی شده است

وی در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز تداوم روحیه استکبارستیزی در دنیا شده است، اظهار داشت: 13 آبان باید به عنوان روز استکبارستیزی باقی بماند تا نسل های مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان و دانشجویان از جنایت های آمریکا علیه ملت ایران آگاه باشند و بدانند خون های زیادی توسط استکبار در این مسیر ریخته شده است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha