یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار رییس ، معاونت پرورشی و جمعی از همکاران اداره ی آموزش و پرورش ناحیه ی یک

حوزه/نمازی که به معرفت و کمال برسد، لذت‌بخش است، اگر چیستی، فلسفه و علت نماز را در بین دانش‌آموزان تبیین کنیم، با رغبت به دنبال آن می‌روند و دیگر نیازی به فشار و اجبار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس و مجموعه معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قم که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند:‌ خداوند می‌ فرماید عده‌ای از بندگان من طمعشان بیشتر از کار و عمل صالح  است، در حالی که خداوند بنده‌ای را ستایش می‌کند که اهل عمل و کوشش برای امر دنیا و آخرت باشد.

ایشان افزودند:  باید چراغ اهمیت کیفیت نماز را روشن کنیم، این معنایی است که باید فهمانده شود، ولی بسیاری از ما درک نکردیم که نماز چیست.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی  با اشاره به اهمیت نماز به عنوان ستون دین خاطر نشان ساختند: برخی نماز می‌خوانند ولی زمانی که نماز می‌خوانند چیزی دریافت نمی‌کنند و لذتی نمی‌برند، در حالی که دسته‌ای از بندگان نماز را وسیله تقرب الی الله می‌دانند و از تشرف به پیشگاه خدا لذت می‌برد.

معظم له با بیان اینکه سن تکلیف مرز اعمال را مشخص می‌کند، گفتند: اگر فرد مکلف از همان ابتدای سن تکلیف و بلوغ نماز نخواند،  روز قیامت عذاب می‌شود، زیرا از روز تکلیف حساب‌ها مشخص است.

ایشان خاطرنشان کردند:‌ باید از نماز لذت ببریم و آن را تحمیل ندانیم، کسانی که به مرحله تکلیف می‌رسند، باید این مرحله را درک کنند، بنابراین تقاضا داریم سعی و تلاش کنید تا مرحله لذت نماز را به دانش‌آموزان بفهمانید.

معظم له با بیان اینکه نمازی که به معرفت و کمال برسد، لذت‌بخش است، گفتند:‌ اگر چیستی، فلسفه و علت نماز را در بین دانش‌آموزان تبیین کنیم، با رغبت به دنبال آن می‌روند و احتیاجی به فشار و اجبار ندارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند:‌ نماز یکی از علائم شکر نعمت و از واجبات فطری محسوب می‌شود، بنابراین باید در برابر خداوند تسلیم و مطیع باشیم و امر خدا را با جان و دل بخریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha