یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ کسانی که به هر عنوانی مسئولیت در نظام دارند، باید مواظب اعمال و رفتار خود باشند؛ با عمل و رفتار خود کاری نکنند که مردم از دین، اسلام ، نظام و انقلاب بیزار شوند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار  مسئولین  ستاد اقامه نماز شهرداری استان قزوین  با بیان اینکه یکی از وظائف انسانها مراقبت از نفس اماره است، گفتند: اگر بشر مواظب نفس سرکش خود نباشد،  قطعا گرفتار خواهد شد و با اطاعت و پیروی از شیطان درون گمراه خواهد شد.

معظم له بیان داشتند: خدای متعال به موضوع شیطان در قرآن اشاره می کند و می فرماید شیطان قسم خورده که من به عزت تو  بنده های تو را گمراه خواهم کرد و این نشان می دهد که شیطان با همه مشکلاتی که دارد خدا را قبول دارد، ولی متاسفانه بعضی از انسانها با افکار شیطانی که دارند حتی شیطان هم حریف آنها نمی شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند:  متاسفانه بعضی ها بر خلاف شیطان قسم به دورغ می خورند، شیطان قسم خورد که انسان را فریب دهد و  روی این حرف  خود هم ایستاد؛ بعضی از انسانها قسم می خورند فلان کار را انجام ندهند، ولی روی قسم خود ایستادگی نمی کنند و قسم را می شکنند.

ایشان اظهار داشتند: خدای متعال شراب را حرام کرده است، اما بعضی برای خود بر خلاف دین حکم جاری می کنند و خوردن  فلان شی نجس را حلال می کنند در حالی که خوردن مال حرام، حرام است.

 معظم له  عنوان کردند: اسلام خوردن گوشت خوک و شراب را حرام می داند و ما حق نداریم از پیش خودمان در حکم خدا تصرف کنیم و آن را حلال بدانیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند:  انسان در هر حالی گرفتار شیطان است و بهترین راه برای رهایی از نفس اماره، تذکر، استغفار و توبه است.

معظم له افزودند: کسانی که به هر عنوانی مسئولیت در نظام دارند، باید مواظب اعمال و رفتار خود باشند کاری نکنند که با عمل و رفتار خود  مردم را از دین، اسلام ، نظام و انقلاب بیزار کنند.

 ایشان گفتند: مسئولین در جامعه اسلامی باید الگوی مردم باشند، الگوی به این است عملی را بر خلاف دین و مصالح اسلام انجام ندهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha