دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان گیلان

حوزه/ همکاری و تعامل نیروی انتطامی با روحانیون مبلغ و کارشناسان خبره مسائل دین می تواند در اجرایی ساختن هر چه بهتر و اثربخش تر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی شامگاه شنبه در دیدار فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان گیلان و مجریان طرح فرهنگی "گیلان مطهر" اظهارداشتند: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فریضه های مهم الهی است که باید به همت مومنین و مومنات در جامعه به منظور اجرای حدود الهی به اجرا گذاشته شود.

معظم له افزودند: نیروی انتظامی به واسطه اعتبار و مشروعیتی که از سوی نظام اسلامی دارد باید نسبت به حدود شرعی و الهی و آنچه مطابق با آموزه های دینی مان است حساس بوده و نسبت به این مسائل با همکاری حوزه های علمیه آگاهی بخشی و بینش افزایی داشته باشد.

ایشان ادامه دادند: نیروی انتظامی به عنوان حافظ و صیانت کننده حدود الهی می تواند با برنامه ریزی و ساختاری هماهنگ با حوزه های علمیه موفقیت های بیشتری را بخصوص در بحث تذکر لسانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، کسب کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: با توجه به اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دشواری است خداوند نیز پاداش بیشتری نسبت به دیگر اقشار جامعه برای نیروهای انتظامی و روحانیون در نظر گرفته است.

معظم له در پایان سخنان خود با بیان اینکه بر اساس روایات دینی اصلاح عموم مردم بدون اصلاح خواص جامعه شدنی نیست، تصریح کردند: علما به عنوان پیشوایان و فرماندهان به عنوان مسؤولان اجرایی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند به نتایج مورد نظر برسند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha