دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام گلستانی

حوزه/ عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: در کنار شناسایی طلاب برتر و جذب استعداد آنها، اساتید برجسته نیز باید شناسایی شوند تا فرایند نخبه پروری در مسیر صحیح اتفاق بیفتد.

به گرارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین گلستانی در دومین جلسه هم اندیشی شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه با بیان اینکه آموزش ها باید متناسب با ذهنیت و افکار فرد برتر انجام شود، گفت: ما باید در کنار شناسایی طلاب برتر و جذب استعداد آنها، اساتید برجسته و نخبه را نیز شناسایی کنیم.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه طراح سؤال آزمون برای مستعدین برتر باید خود نخبه و استعداد برتر باشد، ادامه داد: باید سؤالات آزمون متناسب با ویژگی های خاص استعدادهای برتر طراحی شود، لذا شاخص ترین فرد در این زمینه، استاد نخبه با توانمندهای آموزشی لازم است. 

وی بهره گیری از تجربه های دیگر مراکز استعدادهای برتر در کشور را راهی برای تقویت استعدادپروری دانست و ابراز کرد: تعریف شاخصه های هدف مهمترین راهبرد برای برنامه ریزی های کلان شورای علمی نخبگان حوزه علمیه خراسان است.

گفتنی است، این جلسه هم اندیشی با حضور اعضای شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد و با ارائه نظر از جانب همه اعضا خاتمه یافت. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha