یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ظهيري

حوزه/ عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، ابراز كرد: برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه، سطح بندی طلاب و جمع بندی مدارس از ضرورت های شروع حرکت پرورش مستعدین برتر در حوزه علمیه خراسان است.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، دکتر مجید ظهیری در دومین جلسه هم اندیشی شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با بيان اينكه برگزاری آزمون علمی درسی برای شناسایی مستعدین برتر و پرورش نخبگانی به بررسي نياز دارد، مطرح کرد: برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه، درجه بندی طلاب و جمع بندی مدارس از ضرورت های شروع حرکت پرورش مستعدین برتر در حوزه علمیه خراسان است.

وی با ارائه پيشنهاد براي بررسي رزومه نخبگان و استعدادهاي برتر، گفت: آزمون کتبی باید در هشت بحث استعداد و هوش افراد در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه امتحانات درسی در موارد مختلف از طلاب در طول سال اخذ مي گردد، مي توان براي شناسايي آنان شيوه متفاوتي در نظر گرفت.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به انجام مصاحبه ویژه مستعدین برتر، ادامه داد: مصاحبه ها باید به صورت جدی و در همه مباحث آشنایی با جریان شناسی های موجود در کل کشور، حوزه های علمیه خراسان، قم و نجف و براساس ظرفیت های طلبه از لحاظ انسجام فکری و ذهنی صورت گیرد.

ظهیری با بیان اینکه مستعدین برتر مي بايست با توانمندي هاي گوناگون در نظر گرفته شوند و مورد ارزيابي قرار گيرند، گفت: شايسته است كه ميان مدرسه خاص استعدادهای برتر و دیگر مدارس علمیه تجمیع تا در صورتي كه در دیگر مدارس نیز مستعد برتر تشخیص داده شد، با تجمیع مدارس بتوان از امکانات و امتیازات مرکز نخبگان در محل تحصیل طلبه بهره برد.

گفتنی است، این جلسه هم اندیشی با حضور اعضای شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد و با ارائه نظر از جانب همه اعضا خاتمه یافت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha