جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از راه اندازی مرکز مشاوره دوره اسلامی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و بیش از ۶۰ نفر از اساتید حوزه دوره تخصصی مشاوره را گذارنده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در نشست خبری، به تشریح فعالیت های حوزه علمیه بوشهر در سال 95 پرداخت و گفت: یکی از برنامه های حوزه علمیه طرح اعزام مبلغان و مشاوران خواهر و برادر به مدارس متوسطه و حتی دبستان بوده که مورد استقبال دبیران و دانش آموزان قرار گفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح بینات، ادامه داد: طرح بینات، طرحی تبلیغی و به جهت حمایت از طلابی است که در مدارس حضور پیدا می کنند و با این طرح می توانند در مساجد و مکان های عمومی به امر تبلیغ بپردازند.

وی از برگزاری دوره های تربیت مربی نقد فرقه های انحرافی خبر داد و بیان داشت: برنامه ریزی هایی به جهت تربیت عده ای از طلاب انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری به برخی همایش های مهم برگزار شده در سال 95 پرداخت و گفت: برگزاری همایش حوزه انقلابی و تبیین مفهوم به معنای حوزه انقلابی و راه های رسیدن به آن یکی از همایش ها مهم بود که این موضوع بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است. همچنین نشست مقابله با نفوذ به ویژه در مراگز فرهنگی از دیگر برنامه های مهم حوزه علمیه بود.

مدیر حوزه علمیه استان به موفقیت حوزه استان در جشنواره علمی و پژوهشی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: نمونه بارز این موفقیت برگزیده شدن طلبه مدرسه علمیه کنگان در جشنواره علامه حلی و کسب مقام سوم کشور است.

وی توجه به فضای مجازی را از دیگر برنامه های مهم حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: برنامه هایی در حوزه فضای مجازی در سطح کشور در حال برنامه ریزی و تحت عنوان بازآفرینی حوزه در فضای مجازی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری همچنین از اجرای طرح سراسری هدفمندی شهریه خبر داد و گفت: این طرح می تواند نقطه عطفی در تحول حوزه های علمیه سراسر کشور و استان باشد که با این طرح بسیاری از طلاب و اساتیدی که در قم حضور دارند به استان برمی گردند و ارتقا و تحول بیشتری در حوزه علمیه استان اتفاق خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از راه اندازی مرکز مشاوره دوره اسلامی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اقدامات اولیه آن انجام شده و بیش از 60 نفر از اساتید حوزه دوره تخصصی مشاوره را گذارنده اند که پس از برگزاری دوره تکمیلی یک مرکز مشاوره در استان ایجاد خواهد شد.

وی طرح استادیاری را از دیگر طرح های حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: در این طرح تعدادی از طلاب مدارس علمیه با برنامه ریزی های انجام شده تحت عنوان استادیار در مدارس تدریس می کنند و پس از چند سال می توان از آنها به اعنوان استاد در مدارس علمیه استفاده کرد به این ترتیب نیاز حوزه علمیه به جذب استاد از خارج استان کم می شود.

حجت الاسلام رضا خدری از ثبت نام آزمون پذیرش حوزه علمیه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری امکان پذیرش بیش از 200 نفر از طلاب در مدارس علمیه استان فراهم است.

وی زمان پذیرش حوزه علمیه را تا پایان 15 فروردین ماه سال 96 اعلام کرد و گفت: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در حوزه علمیه با مراجعه به آدرس اینترنتی  www.howzeh-qom.ir   نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد هشت مدرسه بلند مدت و سفیران هدایت در استان وجود دارد گفت: از این تعداد شش مدرسه بلند مدت و دو مدرسه کوتاه مدت است.

وی از اضافه شدن رشته تخصصی کلام و عقائد در حوزه علمیه بوشهر خبر داد و گفت: این رشته از سال آینده در حوزه علمیه دایر می شود و طلابی که سطح یک را تمام کنند می توانند در این رشته تحصیل نمایند؛ این اولین رشته تخصصی است که در حوزه علمیه استان کلید می خورد. همچنین مجوز رشته های تخصصی تبلیغ و فقه و اصول نیز گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری در ادامه را راه اندازی پایه دهم در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خبر داد و گفت: با شکل گیری این پایه تمامی مراحل و سطوح حوزوی را در استان خواهیم داشت این درحالی است که تا قبل از تاسیس مدیریت حوزه علمیه استان فقط سطح یک در مدارس تدریس می شد.

وی افزود: با اضافه شدن سطح چهار در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر طلاب دیگر هیچ نیازی به مهاجرت ندارند و این برای حوزه علمیه استان یک موفقیت است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha