دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر علی سروری-دبیر جایزه جهانی گوهرشاد

حوزه/ دبیر دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به برنامه‌های آینده این همایش، تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار را ضروری خواند و گفت: تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار و توسعه فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر علی سروری‌، ظهر امروز در دومین دوره «جایزه جهانی گوهرشاد»، در تالار قدس حرم مطهر رضوی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت عظیم آستان قدس برای جریان‌سازی فرهنگی و مطالبه‌گری در موضوع زنان، دبیرخانه دائمی همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» در آستان قدس رضوی تشکیل شده تا هر سال به، هشت بانوی فرهیخته و نیکوکار در داخل و خارج کشور که اقدامات چشم‌گیری در عرصه های مختلف داشته‌اند، اعطاء شود.

دبیر دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به اینکه امام رضا(ع) اسوه احسان و نیکوکاری بوده‌اند، افزود: بانو گوهرشاد شخصیت خیّر، هنرپرور، علم دوست، واقف و مدیر و مدبری بود که یکی از بزرگترین موقوفات تمدن اسلامی را در کنار حرم مطهر وقف کرد.

وی ادامه داد: در مسجد گوهرشاد، جامع تحولات بزرگ تاریخی رقم خورده و در این مسجد همواره شخصیت‌های بزرگ دینی به تدریس و ترویج اسلام پرداخته اند که همه این‌ها مدیون بانو گوهرشاد است.

سروری، گستره نیکوکاری را فقط شامل وقف ندانست و  تصریح کرد: حوزه‌های مهم در انتخاب افراد برای جایزه جهانی گوهرشاد تعریف شد و  8 بانوی انتخاب شده، صرفا نیکوکار نیستند، بلکه در انتخاب آنان به فرهیختگی و حسن شهرت نیز توجه شده است.

وی در رابطه با مراحل انتخاب افراد برای جایزه جهانی گوهرشاد، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل کمیته‌های مختلفی و بررسی 120 رزومه، و استعلام های متعدد از شخصیت های حقیقی و حقوقی، چهار بانوی داخلی و چهار بانوی خارجی برگزیده شدند و این افراد از مذاهب مختلف هستند که نشان از توجه آستان قدس رضوی به موضوع تقریب مذاهب است.

دکتر سروری با تاکید بر دقت کمیته انتخابی و حضور 17 داور ایرانی و خارجی برای بررسی رزومه ها، گفت: انتخاب بانوان برجسته جهان اسلام، براساس 8 محور «ایثار و شهادت»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «آموزشی، علمی، پژوهشی»، «فرهنگی، هنری، رسانه ای»، «وقف و امور خیریه»، «امور عمرانی»، «امور پزشکی» و «مدیریت و کارآفرینی» انجام شده است.

دبیر دومین همایش جایزه جهانی گوهرشاد ادامه داد: راه‌اندازی سایت به سه زبان همراه با حضور فعال در فضای مجازی؛ تعامل با سازمان‌ها و نهادهای خارجی، شب شعر و استفاده بیشتر از رسانه‌های دیداری و شنیداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این همایش، تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار را ضروری خواند و افزود: تشکیل شبکه جهانی بانوان نیکوکار و توسعه فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

سروری در پایان گفت: بانک اطلاعاتی همایش نیازمند توسعه است که امیدواریم با معرفی بانوان فرهیخته به توسعه آن افزوده شود و باهمکاری نهادهای مردمی و حوزه‌های علمیه برای تحقق منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha