دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسلمانان شیعه و سنی متحدان بالفطره هستند

حوزه/حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان در همایش بین المللی حسینی گفت: شیعه و سنی متحدان بالفطره هستند و استراتژی وحدت میان آن‌ها تمامی مشکلات پیش روی ملت پاکستان را برطرف خواهد ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در همایش بین المللی حسینی، بر اهمیت وحدت میان اهل سنت و شیعیان تاکید کرد.

حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: شیعه و سنی متحدان بالفطره هستند و اتحاد آن‌ها و استراتژی وحدت میان‌شان تمامی مشکلات پیش روی امت مسلمان در سرتاسر پاکستان را از میان برخواهد داشت.

حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: تکفیری‌ها در پاکستان نمایندگان اربابان خارجی‌شان هستند و به عنوان مزدور در حملات تروریستی استخدام می‌شوند و هدف‌شان تفرقه اندازی میان مسلمین با سلاح نفرت است. تکفیری‌ها یک تهدید جدی علیه مردم پاکستان محسوب می‌شود.

وی افزود: وحدت میان شیعه و سنی و اتحاد و هم‌پیمانی نمایندگان دو گروه، سبب منزوی شدن تکفیری‌ها در سرتاسر پاکستان شده، کشور پاکستان را اتحاد شیعه و سنی ساخته است و آن‌ها با اتحادشان قادر به حفاظت از این کشور بوده و این اتحاد دشمنان را نابود می‌کند. ایدئولوژی محمد علی جناح پدر ملت پاکستان و علامه اقبال، شاعر ملی، و فیلسوف باید برای پاک سازی افراط گرایی و تعصب از پاکستان اجرا شود.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین، یکی از احزاب شناخته شده شیعیان در پاکستان در این نشست همچنین خواستار آزادی شیعیان بی‌گناه از زندان‌ها و خبردار کردن خانواده‌های شیعیان مفقودالاثر شده از وضعیت آن‌ها شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha