یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام خمینی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شیخ علی‌خان زنگنه شهر تویسرکان گفت: پشتوانه الهی و مردم‌سالاری دینی رمز پیروزی امام خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام سجاد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به یوم‌الله 12 بهمن‌ماه اظهار داشت: 12 بهمن‌ماه سال 57 برای ملت ایران یادآور حرکت عظیم این ملت، علیه استکبار زمان و پیروزی در این عرصه است.

مدیر مدرسه علمیه شیخ علی‌خان زنگنه شهر تویسرکان تصریح کرد: هدف از انقلاب در هر جامعه‌ای رسیدن مردم به اهداف و آرمان‌هایشان است و انقلاب اسلامی با رهبریت امام خمینی (ره) خط و خطوط فکری ملت ایران در رسیدن به جامعه آرمانی اسلام را به مرحله عمل رسانید.

وی افزود: رمز پیروزی امام خمینی (ره) در مقابل رژیم ستم‌شاهی که دست‌نشانده غرب بود، در دو عنصر اتکا به قدرت مطلق خداوند و دوم اعتماد به مردم خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی تبیین مبانی عمیق کلام شیعی وظیفه اصلی روحانیت به شمار می‌رود زیرا تفکر امام خمینی (ره) که با تکیه‌بر قدرت مطلق ذات خداوندمتعال و اعتماد و باور به نیروهای درونی و مردمی بود، از مبانی کلام شیعی برخاسته است، لذا روحانیت باید از ظرفیت منابر، کرسی‌های درس، تألیف کتب، مقالات و پایان‌نامه‌ها این دو مبنای مهم اسلامی که زیربنای محکم انقلاب اسلامی را در جوامع اسلامی تبیین کنند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ علی‌خان زنگنه شهر تویسرکان تصریح کرد: مهم‌ترین درس انقلاب اسلامی برای نسل آینده این است که با اعتماد به فقیه عالم و جامع‌الشرایط می‌توان اهداف پیشرفت را طی کرده و به قله سرافرازی، توسعه و پیشرفت دست پیدا کنیم و در مقابل مدعیان پوچ‌گرایی و باطل گرایی ایستاده و به هدف نهایی یعنی پیروزی امت اسلامی برسیم.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی گری می‌تواند استعدادهای درونی یک جامعه را به شکوفایی برساند، گفت: روحیه انقلابی می‌تواند ایجاد تحرک، نشاط، امید به آینده را به مردم بدهد و با پوچ‌گرایان و استکبار جهانی مقابله کرده و آن‌ها را از پای دربیاورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha