چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سخنرانی عضو شورای حوزه علمیه مازندران در جمع کارکنان برق منطقه ای استان

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که «منافقان بی تفنگ» که امروز نیز این جریان ادامه دارد، جریانی هستند که می گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم و چالش با آمریکا هزینه دارد و نباید این کشور را در مقابل خود ببینم، بلکه باید آمریکا را طرف معامله با خود بدانیم!!، همین نگاه زمینه نفوذ در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را فراهم می کند..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع کارکنان برق منطقه ای استان با تبریک ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را محصول باغ ملت ایران دانست و گفت: این ملت به رهبری امام راحل سهم و حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی افزود: این ملت توانستند کاری انجام دهند که نه تنها مردم عامی و معمولی برایشان قابل قبول نبود بلکه برای فرهیختگان، سیاست مداران و حتی دشمنان این ملت با آن همه  مغزهای متفکر، تئوریسین های قوی و تشکیلات وسیع امنیتی و اطلاعاتی برای آنها هم قابل قبول نبود که در ایران چنین طوفانی به وجود آید.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که سیاستمداران غربی هیچ گاه چنین رویداد بزرگی را در ایران پیش بینی نکرده بودند و کشورمان را جزیره امنی می دانستند، خاطرنشان کرد: اما خداوند متعال در همان بستری که فکر می کردند بستر آرامش است موسی را فرستاده که این موسی همین جا بزرگ شده بود و توانسته این قیام را بر علیه ظالمان تاریخ برپا و رهبری کند.

امام جمعه نکا با بیان این که تولید انقلاب مهم است، اما تولید انقلابی مهم تر است، افزود: اگر جامعه از تولید انسان های انقلابی عقیم باشد این بسیار خطرناک است و یک هشدار برای انقلاب خواهد بود، بنابراین وظیفه ما این است که نسلی انقلابی همخوان با ارزش های انقلاب و نسخه اصلی انقلاب را تربیت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید نسلی را تربیت کنیم و پرورش دهیم که علاوه بر این که ارزش ها، حماسه و ایثار نسل های گذشته را داشته باشند از سواد و دانش بالاتر و مطابق با پیشرفت روز اطلاعات، اطلاعات، آگاهی، معرفت و دانش بالاتر نیز برخوردار باشند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که ارزش ها و شاخصه های مورد قبول انقلاب باید در نسل امروز و بعدی کشور وجود داشته باشند، گفت: این نیروهای انقلابی هستند که می توانند انقلاب را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ما باید یک شناخت صحیحی هم از موقعیت انقلاب و هم حرکت های تهدید کننده ای که در درون و بیرون انقلاب ممکن است وجود داشته باشد آشنا باشیم، افزود: متأسفانه یکی از نگاه های منفی و ناهمخوان با انقلاب که متأسفانه همچنان ادامه دارد این بود که آمریکا که ریشه اصلی استبداد است را طرف معامله ما معرفی می کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا به عنوان نظام استکبار و سلطه ریشه استبداد در جهان بود و انقلاب اسلامی نیز به منظور مقابله با استبداد شکل گرفت، خاطرنشان کرد: وقتی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ریشه این استبداد بود خودبه خود انقلاب ما نیز علاوه بر استبداد با استکبار جهانی نیز مبارزه می کرد، اما عده ای فکر می کردند که آمریکایی ها طرف معامله ما است با این که آمریکا ریشه و عقبه استبداد بود و همین دلیل نقطه مقابل ما است و مبارزه ما نیز در اصل با استکبار جهانی است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در ابتدای انقلاب،  آمریکا را طرف معامله ما می دانستند، خاطرنشان کرد: این عده قبل این که آمریکا را ریشه استبداد بدانند در فکر سازش با آنها بودند که جریان دولت موقت و نهضت آزادی چنین نگاهی داشتند.

حجت الاسلام لائینی افزود: این عده می گفتند وقتی شور انقلابی خوابید ما باید امور خود را آمریکا اصلاح کنیم  و در آخر نیزبه صورت جمعی استعفا دادند و این ها همان نگاه منافقانه نسبت به انقلاب بود.

امام جمعه نکا با بیان این که ما دو نوع منافق تفنگ دار و بی تفنگ در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: منافقان تفنگ دار همان هایی بودند که در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب هزاران انسان بی گناه را ترور کردند و در طی سال های اخیر نیز در کنار داعش به جنگ با امت اسلامی مشغول بودند.

وی با اشاره به این که منافق بی تفنگ که امروز نیز این جریان ادامه دارد، جریانی هستند که می گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم و چالش با آمریکا هزینه دارد و نباید این کشور را در مقابل خود ببینم، بلکه باید آمریکا را طرف معامله با خود بدانیم!!، همین نگاه زمینه نفوذ آمریکا در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را فراهم می کند.

امام جمعه نکا بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق نظام و انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید آن نگاه ناب که امام راحل انقلاب دوم را مهم تر از انقلاب اول می دانستند را بیشتر بشناسیم و درک کنیم.

وی با بیان این که مبارزه اصلی ما با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: می خواهیم این انقلاب را در درون ریلی قرار دهیم که به انقلاب اصلی حکومت حضرت مهدی(عج) متصل شود. 

مسئول مدرسه علمیه نکا با اشاره به این که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از زحمات و تلاش های امام راحل و معنویت، عرفان، سیاست و اخلاق ایشان است، افزود: انقلاب ما مرهون امام راحل است گرچه ایشان همواره می فرمودند من هیچ سهمی و حقی ندارم، اما واقعاً امام خمینی(ره) توانستند با اخلاق و معنویت دل ها را جذب کند و مردم به خاطر حرف امام جان و جوان می دادند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام راحل یک سیاست مدار به عرف دنیایی نبود بلکه یک انسان اخلاقی و معنوی بود، خاطرنشان کرد: اخلاق خیلی مسأله مهمی است و جامعه را باید هم بر اساس حقوق و اخلاق اداره کرد.

وی با تأکید براین که اخلاق، گذشت و محبت باید در جامعه اسلامی گسترش پیدا کند، افزود: انتظار مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که این نظام علاوه بر بعد حقوقی یک نظام اخلاقی باشد و مدیران و نهادهای کشور باید با مردم از در رأفت، محبت، اخلاق و حفظ کرامت برخورد کنند و این انتظار به حقی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام راحل دارای زیبایی های معنوی و اخلاقی بودند، خاطرنشان کرد: امام نشان داد که از عمق وجودش مردم را دوست دارد و مورد رأفت و محبت خودش قرار می داد و نهادها و ادارات ما هم باید با مردم برخورد اخلاقی داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روند نهادها و ارادات دولتی نباید به گونه ای باشد که هر چه جلوتر می رویم فشارهای دولتی به مردم بیشتر شود، افزود: اثر انقلاب اسلامی باید در همه جای جامعه اسلامی خودش را نشان دهد.

امام جمعه نکا با تأکید براین که ارزش های انقلاب اسلامی باید در جامعه پررنگ باشد، بیان داشت: تظاهر و آثار ارزش های انقلابی باید در وجود آحاد جامعه دیده شود نباید فضاها را تغییر دهیم و تحت تأثیر فضاهای مجازی قرار گیریم و آن چیزی را که دشمنان می خواهند، انجام دهیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انقلاب اسلامی برخاسته از یک فرهنگ دینی، الهی و معنوی است، گفت: دشمنان امروز عقبه انقلاب که حوزه های علمیه، مسجد، حسینینه، امامزاده و قرآن است را نشانه گرفته اند که باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha