جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه بابل

امام جمعه بابل با بیان این که مهم ترین موضوع امروز به لحاظ اثرگذاری آن بر فضای فرهنگی جامعه، فضای مجازی است؛ گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی اثرات مهمی بر فضای جامعه ما گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در همایش ائمه جمعه استان در بابلسر با بیان این که مهم ترین موضوع امروز به لحاظ اثرگذاری آن بر فضای فرهنگی جامعه فضای مجازی است، گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی اثرات مهمی بر فضای جامعه ما گذاشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که امروز همه طبقات جامعه با فضای مجازی سروکار دارند، افزود: اگر یک مدیریت صحیح بر این فضا حاکم نباشد ممکن است جامعه را با بحران های جدی مواجه کنند.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که فضای مجازی در عین حال که می تواند فرصت باشد با کمال تأسف خطرات این تجهیزات به مراتب بیشتر است، تصریح کرد: باید جلوی این خطرات احتمالی که می تواند جامع را به مخاطره بیاندازد گرفته شود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که ضروری است که نهادهای فرهنگی به ویژه ائمه جمعه با آسیب های فضای مجازی آشنا باشند، خاطرنشان کرد: باید با شناخت مناسب با آسیب ها راهکارهای مناسب به منظور مقابله با این آسیب ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بابل با تأکید براین که امروز باید راهکارهای مناسب به منظور بهره وری بیشتر از فضای مجازی و خنثی سازی اثرات شوم  و زهرآگینی که دارند ارائه شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز جامعه ما از آسیب های ناشی از اثرات فضای مجازی رنج می برد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که متأسفانه فضای مجازی امروز مشکلات بسیاری را بخش مهمی از جامعه ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: باید متولیان و دست اندرکاران این بخش یک مدیریت صحیحی بر این فضا داشته باشند.

امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه فضای مجازی اثراث شوم و زهرآگینی برای جامعه اسلامی در پی دارد، تصریح کرد: مسئولان باید دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان نظام در خصوص مدیریت فضای مجازی را محقق کنند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: آنهایی که مطرح می کنند فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است باید از فرصت ها بیشتر بهره گیرند، خاطرنشان کرد: باید از هر ابزاری به اندازه کیفیت و اثرگذاری آن بهره گرفت.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که متأسفانه بخشی از جامعه شناختی نسبت به فضای مجازی ندارند، بیان داشت: مهم ترین راه برای برخورد صحیح با این فضا شناخت دقیق از کارکردهای مثبت و منفی آن است.

امام جمعه بابل همچنین در ادامه افزود: با شناخت صحیح نسبت به کارکردهای فضای مجازی می توان ضمن خنثی کردن اثرات زهرآگین آن از ظرفیت این ابزارها در جهت رساندن پیام به افراد و اشخاص بهره گرفت.

حجت الاسلام روحانی با تأکید براین که تا جایی که می توانیم باید اثرات مخرب فضای مجازی را کاهش دهیم، تصریح کرد: این اقدام با بهره گیری از ظرفیت های بومی محقق می شود.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که متأسفانه در حوادث اخیر کشور نقش فضای مجازی به ویژه نرم افزار تلگرام در مدیریت اغتشاشات کاملاً آشکار بوده، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم چنین مجموعه هایی که امنیت کشورمان را تهدید می کند در جامعه رشد پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha