جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق مشکلات این کشور را نتیجه حملات آمریکا در سال 2003 میلادی دانست و گفت: این حملات خسارت های سنگینی در سطوح مختلف به جای گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی  از علمای عراق بر ضرورت پیروی از ساز و کار های قانونی و متکی بر عقل، ارزش های دینی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف مشروع تأکید کرد و گفت: تسلیم در برابر عواطف و شهوات انسان را از اهداف مطلوب دور می سازد.

هدف اصلی از تظاهرات مردمی، اصلاح  و مطالبه حقوق است

ایشان در سخنرانی هفتگی خود در کربلا تصریح کرد: هدف اصلی از تظاهرات مردمی، اصلاح  و مطالبه حقوق است، امّا برخی جناح ها سعی کردند از طریق فتنه انگیزی و شعار های تنفر آمیز، کشور را به ویرانی بکشانند و برخی دیگر به دنبال استفاده از خشونت و تعطیلی زندگی مردم هستند.

هشدار نسبت به تفرقه افکنی ها و سر و صداهای مشکوک

آیت الله مدرسی با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس، بستن راه ها و بندر ها و چاه های نفت، راه درستی برای ساختن کشوری شکوفا نیست، بلکه ممکن است به نتایجی به دور از مطالبات و منافع ملت منجر شود، عراقی ها را به هوشیاری نسبت به سر و صدا های مشکوک که تنفر پراکنی می کنند و بین ملت تفرقه می افکنند، دعوت کرد و گفت: اگر این تفرقه افکنی ها بر عراقی ها تأثیر بگذارد، نتیجه ای جز آشوب و بحران های بیشتر نخواهد داشت.

این عالم عراقی در بخش دیگر سخنان خود از قدرت های سیاسی عراق که به جای اصلاح امور کشور و پیمودن راه های قانونی برای اجرای اصلاحات، آشکارا همدیگر را به باد انتقاد می گیرند، انتقاد کرد و گفت: اینگونه رفتار ها منجر به بی اعتمادی شهروندان به دولت و سیاستمداران شده است.

مشکلات عراق نتیجه مستقیم حملات آمریکا به عراق است

آیت الله مدرسی تصریح کرد: أغلب مشکلات عراق نتیجه مستقیم حملاتی است که در سال 2003 میلادی به رهبری آمریکا انجام شد و خسارت ها و ویرانی های بزرگی در سطوح مختلف به جا گذاشت.

ایشان در پایان با اشاره به اینکه عراقی ها می توانند کشور خود را اصلاح کنند و آینده کشور را بسازند، گفت:  دخالت های بیگانگان منجر به تعمیق بحران و تشکیل نظام استبدادی در کشور می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha