سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: اگر در علم و پژوهش حرف برای گفتن نداشته باشیم و یا حرف‌های ما به روز نباشد، بخشی از هویت حوزه‌های علمیه از بین رفته است، بنابراین معرفی حوزه در جامعه نخبگانی و مجامع علمی بستگی به تولید آثار فاخر علمی و پژوهشی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، در همایش معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حیات یک کشور و مجموعه و شخصیت علمی به تولیدات علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: اگر حوزه علمیه خواهران استان در بین فرهیختگان و مجامع علمی بخواهد صاحب سخن و جایگاهی داشته باشد باید از نظر پژوهشی و تولیدات و آثار پژوهش دارای رتبه قابل قبول و رتبه برتری باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اهمیت پژوهش بودن طلاب، افزود: هم عرض بودن در عرصه‌ی پژوهش با رتبه‌های مجامع دیگر برای حوزه علمیه کافی نیست، حوزه علمیه باید آثار فاخرتری در عرصه پژوهش ارائه کند.

وی ادامه داد: خدمات اجتماعی حوزه علمیه مخاطب خاص خودش را دارد و بسیار ارزشمند است و اگر حوزه به این مهم توجه نکند بخشی از هویت حوزه از بین رفته است؛ در مسئله علم و پژوهش هم همین طور است.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: اگر در علم و پژوهش حرف برای گفتن نداشته باشیم و یا حرف‌های ما به روز نباشد، بخشی از هویت حوزه‌های علمیه از بین رفته است، بنابراین معرفی حوزه در جامعه نخبگانی و مجامع علمی بستگی به تولید آثار فاخر علمی و پژوهشی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان بر انتشار یک نشریه علمی تخصصی و تدوین سند جامع علمی حوزه خواهران استان تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha