جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین کبیریان

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان تصریح کرد: مسئولان و اساتید حوزه باید خروجی تربیتی را با شاخص‌های رفتاری شهید سلیمانی بسنجند. اگر خروجی حوزه‌های علمیه انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی باشد می‌توان گفت در انجام رسالت خود موفق بوده اند، در غیر این صورت باید در روش‌های تربیتی تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی نماد یک انسان مکتبی، معتقد و انقلابی به شمار می‌آید. حوزه‌های علمیه که بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات رسالت تربیت انسان‌هایی مکتبی و معتقد را بر عهده دارند، باید از وجود این شهید عزیز استفاده کنند، چرا که شهید سلیمانی مصداق بارز انسان مؤمن و انقلابی مورد نظر قرآن و روایات است.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی بسیار خوبی برای نهادهایی همچون مدارس علمیه که وظایف تربیتی بر عهده دارند، می‌باشد. سرگذشت این شهید عزیز، گوشه گوشه زندگی و صفات والا و ارزشمند ایشان می‌تواند برای طلاب عزیز و مربیان آنها الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان یادآور شد: مسئولان و اساتید حوزه باید خروجی تربیتی را با شاخص‌های رفتاری شهید سلیمانی بسنجند. اگر خروجی حوزه‌های علمیه انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی باشد می‌توان گفت در انجام رسالت خود موفق بوده اند، در غیر این صورت باید در روش‌های تربیتی تجدید نظر کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی را امتی تر ین و ملی‌ترین انسان نامیدند، ابراز کرد: شهید سلیمانی نه در شعار بلکه در واقعیت خود را وقف مردم کرده بود. هر جا که مصلحت مردم حضور ایشان را اقتضا می‌کرد، دریغی از حضور در آن صحنه نداشت و مسئولیت سردار در سپاه قدس هیچ گاه مانع حضور ایشان در جمع مردم نشد.

وی افزود: شهید سلیمانی عزیز احترام و محبت زیادی برای خانواده شهدا قائل بود، همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند زمانی که نوه دوست شهید سردار نیاز به درمان و عمل جراحی داشت، سردار سلیمانی خود را موظف دانست حال که پدر این خانواده جان خود را برای دفاع از اسلام فدا کرده، در کنار خانواده این شهید حاضر شده و تمام مدت عمل را با آنها همراهی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، ادامه داد: همواره و در حوادث گوناگون مانند سیل، زلزله و سایر گرفتاری‌ها، سردار سلیمانی در کنار مردم حضور داشت. زمانی که دشمن بی‌منطقی مانند داعش، امنیت مردم را حتی در کشورهای دیگر به خطر انداخت، شهید سلیمانی خود را موظف دانست در آن میدان حاضر شده و هر چه در توان دارد در دفاع از مردم به کار گیرد.

حوزه های علیمه شهید سلیمانی ها را تربیت کنند | مسئولان کاری کنند شرمنده شهدا نشوند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه معیار شهید سلیمانی رضای خدا و خدمت به خلق خدا بود، مطرح کرد: سردار سلیمانی هر جایی که تشخیص می‌دهد خدای متعال وظیفه‌ای بر عهده او قرار داده و پای خدمت به خلق خدا به خصوص امت اسلامی در میان است، قدم در میدان می‌گذارد.

وی افزود: شهید سلیمانی در خدمت به مردم مرز نمی‌شناخت، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر تنها عمل به وظیفه برای این شهید عزیز اهمیت داشت. سردار سلیمانی مصداق حقیقی یک شخصیت مردمی به تمام معنا آن هم نه در عرصه شعار بلکه در عرصه عمل است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، شهید سلیمانی را مصداق واقعی زندگی و مرگ سعادتمندانه دانست و گفت: شهید سلیمانی خوب زندگی کرد و خوب از دنیا رفت. حیات ایشان حیات طیبه و شهادت ایشان ممات طیبه است. شهید سلیمانی وظیفه خود را به خوبی انجام داد و در پیشگاه خدای متعال روسفید شد و باری از مسئولیت را بر دوش مسئولین در هر بخش و مسئولیتی که هستند، گذاشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب راجع به شهید حججی فرمودند این شهید عزیز حجت خدا بر مردم شد؛ شهید سلیمانی نیز حجت خدا بر مسئولین هستند. بعد از وجود چنین شهید عزیزی با چنین زندگی و شهادتی هیچ مسئولی در پیشگاه خدای متعال حجتی برای کم‌کاری و بی‌توجهی به مسئولیتش و مردم ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین جمهوری اسلامی باید از لحظه لحظه دوران مسئولیت خود به بهترین نحو در جهت انجام وظیفه استفاده کنند و هر لحظه شهدا به ویژه شهید سلیمانی را شاهد اعمال خود ببینند و به گونه‌ای رفتار کنند که شرمنده شهدا نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منگر تا که می گوید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 0
    مگر شهید سلیمانی در حوزه پرورش یافته بود?