شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبدالله عراقی

حوزه/ رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی حرکت و شورآفرین شد؛ چنانچه امروز از ۶۰ کشور دنیا در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت ایشان و تجدید میثاق با آرمان‌های سردار دلها در کرمان حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، سردار عبدالله عراقی، روز دوشنبه در آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم استان کرمان و یادواره شهدای شهرستان رفسنجان در مصلی این شهر افزود: بیش از ۳۰۰ زوج در کنار مزار حاج قاسم مراسم عقد خود را برگزار کرده‌اند و این شروع در زندگی‌ها برکت را در جامعه جاری و ساری می‌کند.

وی ادامه داد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق این آیه شریفه قرآن کریم است که خداوند می‌فرماید از میان مؤمنان افرادی هستند که صادقانه با خدا عهد و پیمان بسته و پای آن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نهفته‌های بسیار زیادی دارد و مکتب حاج قاسم انسان ساز است اظهار داشت: با وجود فشارهای استکبار جهانی علیه ایران و توطئه‌های داخلی، این انسان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی قرار گرفت و برای رسیدن به اهداف این نظام مقدس، تشکل‌های مردمی مختلف را ایجاد کرد که البته مردم بر روی تفکر و عمل حاج قاسم وحدت نظر دارند.

سردار عراقی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی کسی است که در طول ۴۰ سال مبارزه جهادگونه انجام داد گفت: وی در رکاب امام راحل (ره) و در دوران دفاع مقدس، فرماندهی لشکر ثارالله را به دست گرفت و با هدایت مؤثر نیروهای رزمنده، توانست با خط شکنی دشمن را از سرزمین خود براند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان از حاج قاسم شهید بیشتر می‌ترسند تا زمانی که در قید حیات بود لذا خداوند حاج قاسم سلیمانی را از روستایی در دیار کرمان انتخاب و ذخیره کرد تا هم در زمان حیات و هم شهادتش انسان ساز باشد.

سردار عراقی بیان کرد: با قدم گذاشتن در گلزار شهدای کرمان احساس می‌کنیم که در بین‌الحرمین هستیم، مردم نه تنها از استان‌های مختلف کشور بلکه با حرکتی سرشار از عشق به شهدا بویژه شهید سیلمانی به سمت میعادگاه کرمان آمده و میهمان کرمان هستند.

سردار عراقی با اشاره به اینکه شهدا شاهدان واقعی هستند و دست ما را می‌گیرند و از انحراف ما انسان‌ها جلوگیری می‌کنند بیان کرد: ارتباط خود را با محافل شهدا برقرار کنیم و بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: سال‌های ۹۴ و ۹۵ در سوریه ۹ ماه از طرف نیروی زمینی سپاه مأموریت پیدا کردیم تا در شهرهای حلب و النصره علیه داعش مأموریت انجام دهیم و توفیق داشتم در جوار و رکاب شهید سلیمانی باشم.

سردار عراقی ادامه داد: حاج قاسم محبوب دل‌ها و ذوب در ولایت بود، اخلاص و صداقت دو ویژگی حاج قاسم بود که رهبر انقلاب بر آنها تاکید دارند، به معنای واقعی مرد میدان بود و در لحظات خطر حضور داشت و عاشق شهادت بود و این تأثیر مکتب امام و رهبری است.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: دنیا حاج قاسم سلیمانی را شناخت و دشمنان از همین موضوع ترس داشتند و تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا حاج قاسم را از نظر فیزیکی حذف کنند امّا نمی‌دانستند که بعد از شهادت حاج قاسم برای جهانیان عزیزتر و غزتمندتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در میدان هستند الان تکلیف سنگین مکتب سلیمانی این است که به صورت عملی کارآمدی جمهوری اسلامی را در کشور را نشان دهد و مشکلات اقتصادی کشور را با کمک مردم و با محوریت رهبر انقلاب و با استعانت از خون شهدا حل کنیم و طعم خیر و برکت در این کشور را به مردم بچشانیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha