یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یس

حوزه / مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مراسم دومین سالگرد بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، سرداران دوران دفاع مقدس، اساتید، دانشجویان، روحانیون، مسئولان، خانواده معظم شهدا اقشار مختلف مردم در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

سرهنگ حاج اصغر رجایی همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم با بیان اینکه شهید سلیمانی سید شهیدان مقاومت است، تصریح کرد: محبوبیت و عشقی که مردم منطقه به شهید سلیمانی دارند نشان از اخلاص او در رفتار و گفتارش است.

وی، با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی در برخورد با مردم در تمام کشورهای مسلمان و غیر مسلمان بسیار مهربان بود، خاطرنشان کرد: رفتار او با مردم به خصوص کودکان و محبتی که به آنها می‌کرد برای همه ما که همرزم او بودیم یک درس ماندگار است.

رجایی، به سرکشی حاج قاسم سلیمانی از بچه‌های یتیم در سوریه، عراق و ایران اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام در مسیر رفتن به مناطق عملیاتی از خانواده‌های روستایی مستضعف در پاکستان، افغانستان و سوریه دلجویی می‌کرد.

وی، با بیان اینکه نمونه حاج قاسم سلیمانی را در کره زمین سراغ نداریم، گفت: به خاطر خدمتی که حاج قاسم سلیمانی طی ۴۰ سال گذشته به مردم، اسلام و قرآن انجام داد خداوند محبت او را در دل افراد مسلمان، غیر مسلمان، مسیحی، زردشتی، کلیمی و بی دین در سراسر جهان نهادینه شد.

همرزم سردار سلیمانی، به حضور ده‌ها میلیونی جمعیت‌های ایرانی و غیر ایرانی در تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: محبت و اخلاص در عمل حاج قاسم سلیمان باعث شده بود انسان‌هایی که از نظر ظاهری وضعیت مناسبی نداشتند عکس ایشان را بر سینه خود نصب کنند و در غم از دست دادنش اشک بریزند.

رجایی، با بیان اینکه منش و اخلاق شهید حاج قاسم سلیمانی در خدمت صادقانه برای مردم بود، گفت: همین خصوصیت و اخلاق وارسته شهید سلیمانی باعث شد که خداوند توجه و نظر خاصی به این شهید عزیز داشته باشد.

وی، به شجاعت، اقتدار و تدبیر سردار سلیمانی در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: این شهید عزیز با به کار بردن تدبیر و مدیریت‌های دوران دفاع مقدس، خیلی از محاصره‌ها را در سوریه و عراق شکست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، به تدبیر مقام معظم رهبری در بیرون راندن دشمن از مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی نبود الان باید با داعش در خرم آباد، کرمانشاه و همدان بجنگیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با اجرای دستورات فرمانده کل قوا دشمن را تا عمق ۲ هزار کیلومتری مرزهای کشورمان بیرون راند، گفت: امروز با استقرار نیروهای مقاومت در ارتفاعات جولان به اسرائیل اشراف کامل داریم.

رجایی در پایان با تاکید بر پیاده نمودن سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی در جامعه، تاکید کرد: همانطور که در تشییع جنازه این سردار رشید اسلام اشک ریختیم بیاییم روحیه ایثار و فداکاری ایشان را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

شایان ذکر است، خاطره گویی، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانی نماینده ولی فقیه و رئیس دانشگاه کاشان، تجلیل از خانواده‌های شهید مدافع امنیت و حرم و برپایی نمایشگاه آثار سردار سلیمانی ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha