جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهرام حسینی مطلق

حوزه/ رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ‌آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ و جدید بود ولی به همت سردار دل ها، خاورمیانه متمایل به جمهوری اسلامی و علاقمند به محور مقاومت شکل گرفت و توطئه های استکبار نقش بر آب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی مطلق، روز دوشنبه در اجتماع بزرگ سلیمانی‌ها که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج برگزار شد، افزود: همه وظیفه داریم برای بزرگداشت این شهید عزیز و زنده نگه داشتن مکتب حاج قاسم هر چه در توان داریم به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: مهمترین دوران دفاع مقدس دورانی بود که حاج قاسم بر محور مقاومت فرماندهی می‌کرد زیرا اهدافی داشت و آن اهداف را به نحو احسن جامه عمل پوشاند.

حسینی مطلق ادامه داد: پس از دفاع مقدس دشمنان ما را رها نکرده بودند ولی حاج قاسم تهدیدها را از مرزهای کشور دور و محور مقاومت را تقویت کرد و به عنوان بازوی توانمند جمهوری اسلامی در منطقه اقدامات بسیار مهمی انجام داد و نتیجه آن آرامش و امنیت کشور و منطقه بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی پس از دفاع مقدس چند هدف را داشت که به تمام آن‌ها رسید، گفت: جغرافیای منطقه صحنه رویارویی طراحان آمریکایی و صهیونیستی با جبهه مقاومت بود که حاج قاسم طراحی دشمنان را به هم ریخت.

حسینی مطلق بیان داشت: یکی از ویژگی‌های او ظرفیت سازی هایی بود که انجام داد و از هیچ، همه چیز ساخت و تک و تنها با شماری اندک از یارانش به کمک جبهه مقاومت رفت.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حاج قاسم حدود ۲۳ سال از سال ۷۶ تا زمان شهادت فرمانده نیروی قدس بود که جبهه مقاومت را متحول و ظرفیت‌های جدیدی را به جمهوری اسلامی اضافه کرد، گفت: جریان سوریه پیش از عراق به وجود آمد و زمانیکه این سردار وارد موضوع سوریه شد فهمید که توان زیادی می‌خواهد تا با اقدامات دشمن مقابله کند و شاید چندین تیپ و لشکر و فناوری جدید نیاز باشد ولی می‌دانست که این امکانات فراهم شدنی نیست.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی ظرفیت جوانان این کشور را علاوه بر عراق و لبنان و یمن در قالب یگان‌های منتسب به خودشان شکل داد و یک الگوی جدیدی ابداع کرد.

وی تصریح کرد: برای ما امکانپذیر نبود تا ارتش چند کشور را با هم همسو کنیم ولی حاج قاسم مدل جدیدی از عملیات مرکب را در قالب زینبیون، فاطمیون، حیدریون، حشدالشعبی و حزب الله شکل داد و ساماندهی کرد و اگر همچنان لازم باشد باز هم ظرفیت‌های دیگری به کارگیری می‌شود که مبتکر آن حاج قاسم بود.

وی گفت: جهان می‌داند جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف ظرفیت‌های پیدا و پنهانی دارد به طوریکه چند ماه پیش که آمریکایی‌ها قصد خروج و فرار از افغانستان را داشتند گفتند که برای سامان این کشور، جمهوری اسلامی از ظرفیت فاطمیون استفاده می‌کند.

شهید مدافع حرم به یک برند تبدیل شده است

حسینی مطلق با بیان اینکه این ظرفیت‌ها را حاج قاسم احیا کرد، افزود: شهید مدافع حرم در این دوران به یک برند و ارزش تبدیل شده و خیلی از کشورهای مختلف نیز بر این باور هستند که مدافع حرم هستند که گرای آن را جمهوری اسلامی داد که اگر این حرم آسیب ببیند تمام حرم‌ها آسیب می‌بینند.

وی حرم اصلی را جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی با فرماندهی مقتدرانه خود تهدید را از جمهوری اسلامی دور کرد و طراحی دشمنان را به هم زد ضمن اینکه این سردار به دنبال آن بود که ثبات و امنیت را به کشورهای هم پیمان ما برگرداند.

حاج قاسم سوریه را از دهان گرگ بیرون کشید

حسینی مطلق با بیان اینکه حاج قاسم سوریه را از دهان گرگ بیرون کشید، گفت: سوریه و عراق تا حدود زیادی از دست رفته بودند به طوری که تکفیری‌ها در سوریه تا ۵۰۰ متری کاخ ریاست جمهوری رسیدند ولی این سردار دل‌ها با درایت خود این خطر را از آن‌ها دور کرد.

وی افزود: امنیت و ثبات جمهوری اسلامی مردم پایه است و در دفاع مقدس هم آن را تجربه کردیم که مقام معظم رهبری نیز به بشار اسد پیشنهاد دادند برای حفظ سوریه باید داروی تلخ را سر بکشد که منظور مسلح کردن نیروهای مردمی و تشکیل بسیج بود که بلافاصله این اقدام به مسلح کردن و آموزش عشایر و قبایل انجام شد.

وی ادامه داد: حاج قاسم با این روش آرام آرام سوریه را از دهان گرگ بیرون کشیدند و اکنون سوریه یک کشور با ثبات شده است.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در یمن نیز بسیج مردمی، ارتش دشمن را با شکست مواجه کرده و اکنون هر جا فتوحاتی به دست می‌آید، می‌گویند ارتش انصارالله انجام داده است.

وی افزود: امروز یمنی‌ها به بهترین شکل صحنه‌های مختلف را اداره می‌کنند و عربستانی‌ها دست به دامن همه شده‌اند تا آن‌ها را از این باتلاق نجات دهند که این اقتدار هم از زحمات حاج قاسم است.

وی بیان داشت: اکنون حشدالشعبی نیز در عراق تبدیل به یک قدرت بازدارنده شده و حاج قاسم یک قاعده‌ای را اثبات کرد که پیروزی با ارتش‌های کوچک و مردمی است نه ارتش‌های بزرگ و پرهزینه استکباری.

شهادت حاج قاسم مؤثرتر از زمان حیاتش بود

حسینی مطلق گفت: شهادت حاج قاسم خیلی مؤثرتر از زمان حیاتش بود به طوری که مقام معظم رهبری شهادت او زنده بودن انقلاب ما را به رخ دنیا کشید.

وی افزود: در تشییع جنازه او همه آمدند و همه محزون و گریان شدند و آمدند به او ادای دین کنند و آخرین اجتماع بزرگ در کشور و دنیا مراسم تشییع و چهلم این سردار بود که پس از آن کرونا آمد که شاید آن هم حکمتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهادت او دنیا را تکان داد، اظهار داشت: اگر دشمنان کمی فکر کرده بودند که بعد از شهادتش چه تحولاتی انجام می‌شود این جنایت را نمی‌کردند زیرا شهادتش اثر و خطرش بیشتر از خود حاج قاسم بود.

حسینی مطلق گفت: اکنون جوانان عراقی، سوری و یمنی و لبنانی ندای «نحن القاسم» را سر می‌دهند و همه خود را قاسم فرض می‌کنند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم با شهادتش به آرزوی چندین ساله خود رسید، افزود: این شهادت حاج قاسم را تبدیل به مکتب کرد که پاداش خدا به او بود.

حسینی مطلق اظهار داشت: حاج قاسم خیلی دوست داشت در عراق شهید شود زیرا می‌گفت عراق سرزمین حضرت اباعبدالله (ع) و اهل بیتی است که در آن شهید شده‌اند.

وی گفت: حیات و شهادت حاج قاسم و تلفیق این ۲ با هم باعث شد که به یک مکتب تبدیل شود و درست است که این عنوان را مقام معظم رهبری به او داد ولی مکتب شدن عنوانی نیست که به راحتی به هرکسی داده شود.

حسینی مطلق افزود: رفتار ۴۰ ساله او و اعتقاداتش او را شایسته نامگذاری مکتب حاج قاسم کرد و اکنون هم این مکتب دنبال می‌شود.

پیش از برگزاری اجتماع بزرگ سلیمانی‌ها، شانزدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در البرز با توزیع بیش از ۴۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۳ میلیارد تومان آغاز شد.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha