شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مردم برای زیارت مرقد شهید سلیمانی صف کشیدند

گلزار شهدای کرمان مملو از زائران سلیمانی است و صف زائران این شهید جبهه مقاومت به بیش از یک کیلومتر رسیده است. در مسیر پیاده روی گلزار شهدا نیز همچنان هزاران نفر در حال حرکت به سمت گلزار شهدا هستند.کاروانهای زیارتی کشورهای مختلف جبهه مقاومت هم در کرمان حضور دارند و بیت الزهرا، گلزار شهدا و موزه دفاع مقدس کرمان به مکانی برای حضور زائران تبدیل شده است.موکب‌های سطح شهر نیز همچنان فعال هستند و زائران به دلیل تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مکان‌های اقامتی در مساجد و تکایا اسکان داده شده‌اند. مردم کرمان و زائران استان‌ها و کشورهای مختلف نیز در ایام فاطمیه در حال عزاداری برای حضرت فاطمه (س) هستند.

منبع: مهر

رسانه‌های اسرائیلی هک شدند

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، رسانه‌های اسرائیلی «معاریو» و «جورزالیم پست» هدف حمله سایبری قرار گرفتند.گزارش‌های مربوط به این هک درست بعد از نیمه‌شب به صورت آنلاین منتشر شد. در همین ارتباط، پست‌های رسانه‌های اجتماعی معاریو از جمله در توئیتر در ابتدا شامل تصاویر انفجار و پست سوم شامل تصاویری از شهید سلیمانی و شهید المهندس شد.تصویر انفجار نیز به نظر می‌رسد که بخشی از تصاویر حمله ایران به تأسیسات هسته‌ای دیمونا اسرائیل باشد که هفته گذشته به صورت آزمایشی بازسازی شد. در کنار تصاویر نیز جملاتی وجود دارد که در آن گفته شده: «به شما در جایی که فکرش را نمی‌کنید، نزدیک هستیم.»در صفحات توئیتری نشریه «جورزالم پست» و همچنین صفحه اول وب سایت این نشریه صهیونیستی نیز همین تصاویر از سوی هکرها نمایش داده می‌شود.تا کنون مسئولان معاریو به این حمله سایبری واکنشی نشان نداده اند، اما جورزالیم پست در توئیتر اعلام کرد: «ما از هک وب سایت خود در کنار تهدید مستقیم اسرائیل آگاه هستیم. ما در تلاش هستیم تا مشکل را حل کنیم و از خوانندگان برای صبر و درک تشکر می‌کنیم.»با این حال عامل یا عاملان این هک سایبری شناسایی نشده اند. از زمان این حمله سایبری، صفحه اول اورشلیم پست غیرقابل دسترس شده است و توییت‌ها از حساب کاربری معاریو حذف شده‌اند.

منبع: شبکه خبر

رازی بالاتر از سینوفارم ایستاد

فلاح با اشاره به اینکه واکسن رازی کووپارس کارایی بسیار بهتری از سینوفارم دارد، افزود: این واکسن از لحاظ جلوگیری از فرم شدید بیماری هم بسیار خوب عمل می‌کند.وی ادامه داد: داوطلبانی که در قالب فاز سوم کارآزمایی بالینی دو دز واکسن رازی را دریافت کرده اند، مبتلا به بیماری نشده و در بیمارستان هم بستری نشدند. اما بودند داوطلبانی که در قالب این طرح مطالعاتی واکسن سینوفارم را تزریق کرده بودند، اما کارشان به بستری کشیده شد. فلاح در پاسخ به این سوال آیا این واکسن در برابر اومیکرون مؤثر است یا نه، گفت: با توجه به اینکه این ویروس تازه وارد کشور شده، بررسی دقیقی در این زمینه انجام نگرفته است و به همین دلیل نمی‌توان پاسخ قطعی در این زمینه ارائه کرد.وی افزود: آنچه تا به امروز در مورد اومیکرون ارائه شده است، نشان می‌دهد که بیماری شدیدی ایجاد نمی‌کند و از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که همه واکسن‌ها ایمنی لازم را در افراد ایجاد می‌کنند.فلاح با اشاره به اینکه در زمان اجرای تست بالینی این واکسن، سویه غالب در گردش در کشور دلتا بوده است، گفت: در سویه دلتا که یک سویه خیلی وحشی بوده و واگیری، ابتلاء و مرگ و میر بالایی داشت، واکسن رازی توانسته بروز موارد شدید بیماری کرونا، مرگ و میر و بستری را به طور چشمگیری کاهش دهد. این موضوع نشان می‌دهد که این واکسن عملکرد بسیار خوبی دارد.واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که از جانب مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید می‌شود.موسسه رازی از اسفند ۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن‌ترین واکسن‌ها است برای تولید آن استفاده کرد.

منبع: شبکه خبر

سیدحسن نصرالله: تفکر داعش از عربستان است

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دومین سالروز شهادت شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس آغاز شد. وی اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، تأکیدی بر قدردانی از این شهدای گرانقدر استوی یادآور شد: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی مانند شمشیر قدس به وقوع پیوست که تأکیدی بر تداوم راه و شیوه شهید سلیمانی و المهندس است. سیدحسن نصرالله افزود: آمریکاست که عراق را اشغال کرد و در این کشور راه استبداد را در پیش گرفت و قبل از ترور شهید سلیمانی دست به جنایت‌ها و کشتارهای بسیار در این کشور زد.وی تاکید کرد: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تأسیس مقاومت نقش داشت و جمهوری اسلامی ایران نخستین کسی بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است، در کنار ملت عراق ایستاد. سیدحسن نصرالله بیان داشت: تفکر داعش از عربستان آمد و بن سلمان می‌گوید که آمریکا از ریاض خواست تا برای انتشار تفکر وهابی در جهان اقدام کند از همین رو عربستان انتحاری‌ها و خودروهای انتحاری به عراق ارسال می‌کرد.وی افزود: سعودی‌ها جوانان خود را برای قتل مردم عراق اعزام می‌کردند و ایران جوانان خود را برای دفاع از ملت عراق به این کشور می‌فرستاد. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پایگاه آمریکایی التنف در سوریه برای جذب مجدد داعش در منطقه فعالیت می‌کند. سید حسن نصرالله تاکید کرد: کسانی که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند اعم از طراحان و مجریان این ترور، در این دنیا قبل از آخرت به سزای اعمال خود خواهند رسید.

منبع: ایسنا

طالبان با مرزبانان ترکمنستان درگیر شدند

برخی منابع از درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ترکمنستان در شهرستان خم‌آب در ولایت جوزجان خبر دادند. نیروی طالبان که جهت بررسی وضعیت امنیتی به مرز شهرستان خم‌آب رفته بودند با نیروهای مرزی ترکمنستان درگیر شدند. حلال بلخی، رئیس وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جوزجان اعلام کرد: چند روز پیش، نیروی مرزی ترکمنستان یک شهروند را کشته و دیگری را کتک زدند. به گفته وی، زمانی که نیروهای طالبان برای بررسی شرایط امنیتی به شهرستان خم‌آب رفتند با پاسخ نظامی نیروهای مرزی ترکمنستان مواجه شدند. بلخی عنوان کرد که نیروهای طالبان در پاسخ به این حمله علیه نیروهای ترکمنستان آتش گشودند.جزئیات بیشتری از این حمله مشخص نیست و تاکنون تلفاتی گزارش نشده است. بلخی تنها گفت، نیروهای طالبان در جریان این درگیری آسیب ندیده‌اند.

منبع: ایسنا

پهپاد ها پایگاه ویکتوری را بمباران کردند

منابع امنیتی عراق از حمله پهپادی به پایگاه ویکتوری در فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند. یک منبع امنیتی اعلام کرد، پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد در معرض حمله دو پهپاد قرار گرفت که روی آن‌ها عبارت «عملیات ثأر القادة» (عملیات انتقام خون فرماندهان) نوشته شده بود. سوم ژانویه ۲۰۲۰ در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق به شهادت رسیدند. منابع اطلاعاتی عراق جمعه نسبت به هدف قرار گرفتن سفارت آمریکا در بغداد در سالروز ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هشدار دادند.

منبع: ایسنا

داعش نظامیان سوری را مورد هدف قرار داد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته و زخمی شدن ۲۴ تن از نیروهای دولتی سوریه در حمله داعش در صحرای سوریه خبر داد.دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حمله داعش به نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان حامی آن‌ها در صحرای سوریه ۹ تن از این نیروها و شبه نظامیان داعشی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.دیده‌بان حقوق بشر سوریه یکشنبه از ورود تجهیزات نظامی نیروهای دولتی سوریه به صحرای سوریه خبر داد. این تجهیزات شامل خودروهای نظامی و سلاح سنگین و ده‌ها سرباز بود. خبرگزاری رسمی سوریه هم به نقل از یک منبع نظامی از کشته شدن پنج سرباز سوری و زخمی شدن ده‌ها تن در حمله موشکی داعش به اتوبوس این سربازان خبر داده بود.

منبع: ایسنا

شورای امنیت بیانیه منع وقوع جنگ هسته‌ای صادر کرد

رهبران روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه بیانیه‌ای را در زمینه منع وقوع جنگ هسته‌ای صادر کردند. این پنج کشور عضو دائم شورای امنیت خاطرنشان کردند: مسؤولیت اساسی آنها منع جنگ بین کشورهای اتمی و تقلیل خطر استراتژیک است. این کشورها تاکید کردند: جنگ اتمی نمی‌تواند طرف پیروزی داشته باشد، لذا باید در راستای بازدارندگی و منع وقوع جنگ بین کشورهای اتمی ایفای نقش کرد. آنها تصریح کردند: استفاده از سلاح‌های اتمی عواقب طولانی مدتی دارد و باید برای منع اشاعه آن همبستگی وجود داشته باشد. در این بیانیه تاکید شده است: پایبندی خود را به تلاش با تمام کشورها برای احراز پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای با هدف نهایی رسیدن به جهانی عاری از سلاح اتمی و نابودی امنیت هر کشوری اعلام می‌کنیم.در بیانیه پنج عضو دائم شورای امنیت آمده است: مصمم هستیم به ایجاد راهکارهای دیپلماتیک دوجانبه و چند جانبه به منظور اجتناب از درگیری نظامی، تقویت ثبات، قدرت پیش‌بینی، تقویت تفاهم، اعتماد متقابل و نیز منع رقابت تسلیحاتی که به نفع هیچ‌کس نیست و تهدیدی برای همه است، ادامه دهیم. در ادامه این بیانیه عنوان شده است: به تعهدات خود براساس معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای از جمله بند ششم "مذاکره براساس حسن نیت درباره تدابیر کارآمد جهت پایان دادن به رقابت تسلیحات اتمی در آینده نزدیک و خلع سلاح هسته‌ای تحت نظارت قاطع و کارآمد بین‌المللی" پایبندیم.وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد: بیانیه پنج کشور هسته‌ای با ابتکار عمل روسیه تنظیم شد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: روسیه انتظار دارد موافقت پنج کشور اتمی با بیانیه منع جنگ هسته‌ای به کاهش تنش‌ها در صحنه جهانی کمک کند.

منبع: ایسنا

نقاط ضعف بایدن لو رفت

مشاور پیشین پنتاگون عنوان کرد که رئیس‌جمهوری روسیه در سایه سیاست خارجی شکست خورده آمریکا، روابط خود با کاخ سفید را از موضع قدرت می‌سازد.کوری میلز، مشاور پیشین پنتاگون روز دوشنبه در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز در خصوص تفاوت در روابط میان مسکو و واشنگتن تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن گفت: قطعاً بین این دو تفاوت وجود دارد. همه ضعف بایدن را حس کرده‌اند. روسیه شاهد این بوده که ما چطور به عملیات‌مان در افغانستان پایان دادیم و چگونه بایدن در قبال تایوان و چین عکس‌العمل نشان داده است. میلز تاکید کرد: اشتباهات دولت آمریکا آنقدر بزرگ هستند که ضعف دولت بایدن نه تنها برای روسیه بلکه برای چین و ایران نیز مشخص است. مخالفان ایالات متحده به طور فعال از این مساله بهره‌برداری می‌کنند.

منبع: ایسنا

دبیر کل جدید اوپک انتخاب شد

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌عنوان بیست و چهارمین دبیرکل این سازمان انتخاب شد. به نقل از وزارت نفت، اعضای اوپک در کنفرانس ویژه این سازمان که برگزار شد بر سر انتخاب هیثم الغیص، به عنوان دبیرکل این سازمان به اجماع رسیدند. هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی دارد. وی در بخش فروش و بازاریابی بین‌المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده است. همچنین وی تجربه هدایت گروه‌های پیشرو بین‌المللی و منطقه‌ای و دانش و تجربه فراوانی در زمینه تحقیقات بازار و چند سمت در نهادهای کلیدی اوپک و کمیته‌های میان‌دولتی داشته است.دوره فعالیت محمد سانوسی بارکیندو نیجریه‌ای دبیرکل کنونی این سازمان نیز اوت ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد، وی اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد. کویت پیش از انتخاب هیثم الغیص به‌عنوان دبیرکل اوپک در سال‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۰۵ نیز عهده‌دار این پست بوده است. اشرف لطفی در سال ۱۹۶۵ به مدت یک سال و شیخ احمد فهد الاحمد الصباح در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.

منبع: مهر

آتش قطار تهران- ورامین مهار شد

آتش سوزی قطار حومه‌ای تهران- ورامین خاموش شد مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری ورامین از خاموش شدن آتش سوزی در قطار حومه‌ای تهران- ورامین خبر داد. محسن پارسا در خصوص آتش سوزی در قطار حومه‌ای تهران- ورامین اظهار داشت: دقایقی پیش مسافران و مأموران قطار حومه‌ای که از تهران به سوی ورامین و سپس پیشوا در حرکت بوده است، به محض اینکه بوی آتش را حس کردند، با آتش نشانی ورامین تماس گرفته و حادثه را اطلاع دادند. وی افزود: همکاران من در آتش نشانی شهرداری ورامین به محض اطلاع از حادثه به سرعت خود را به محل توقف قطار رسانده و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنند، سرعت آتش نشانان در حضور در محل حادثه از پیش روی آتش جلوگیری کرده و خدا را شکر این حادثه مصدوم نداشت. این دومین باری است، که طی یک ماه گذشته شاهد آتش گرفتن قطار حومه‌ای تهران- ورامین هستیم.

منبع: مهر

پارلمان آفریقای جنوبی آتش گرفت

مقامات آفریقای جنوبی از وقوع یک آتش سوزی دیگر در ساختمان مجلس ملی این کشور خبر دادند. مقامات آفریقای جنوبی از حریق دوباره در ساختمان پارلمان این کشور پس از مهار آتش سوزی روز گذشته، خبر دادند. ژرمین کارلز، سخنگوی آتش نشانی درباره این حادثه اعلام کرد که سقف ساختمان مجلس ملی دوباره آتش گرفته است و ستون‌هایی از دود از پشت بام ساختمان مجلس بلند شده است. این در حالی است که ساختمان مجلس روز یکشنبه نیز آتش گرفته و مهار شده بود. روزنامه آفریقای جنوبی به نقل از مقامات پارلمان نوشت که حریق مجدد در ساختمان مجلس پس از هشدار آتش نشانان مبنی بر دمای بالا در داخل ساختمان در حال سوختن رخ داد و با وضعیت فعلی و وزش بادهای قوی باعث شعله ورتر شدن آتش داخل ساختمان می‌شود.مولوتو موتاپو، سخنگوی پارلمان آفریقای جنوبی، آتش سوزی جدید را ویرانگر و غیرقابل توجیه توصیف کرد و از اعزام نیروهای کمکی آتش نشانی برای مهار آتش در ساختمان مجلس ملی خبر داد. این در حالی است که یک آتش سوزی در ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی در کیپ تاون رخ داد. بر اثر این آتش سوزی سقف آن تخریب شد و شکاف بزرگی بر جای گذاشت. آتش نشانان پس از بررسی محل، برآورد کردند که این مشکل باید به خاطر سیستم سرمایشی داخل پارلمان رخ داده باشد. با بررسی‌های بیشتر مشخص شده یک فرد با دستکاری سیستم خنک کننده موجب ایجاد جرقه و آتش سوزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

یمن کشتی امارات را توقیف کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقیف کشتی نظامی امارات در آب‌های این کشور خبر داد و گفت: این کشتی حامل تسلیحات نظامی است. به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقیف کشتی نظامی امارات در آب‌های این کشور خبر داد و گفت: این کشتی حامل تسلیحات نظامی است.سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این کشتی پس از ورود غیرقانونی به آب‌های یمن شناسایی و توقیف شد. این کشتی به منظور انجام اقدامات خصمانه به آب‌های یمن ارسال شده بود. یحیی سریع در ادامه نیز اظهار داشت: هدف از ارسال این کشتی اماراتی حامل تسلیحات به یمن هدف قرار دادن امنیت و ثبات این کشور بوده است. جزئیات کامل عملیات توقیف کشتی نظامی امارات را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مفصل اعلام می‌کنیم.در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» ضمن موفقیت آمیز توصیف کردن عملیات توقیف کشتی نظامی امارات، گفت: این عملیات حقیقتاً بی سابقه بود و در چارچوب مقابله با تجاوزگری عربستان سعودی و متحدانش انجام شد.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha