پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام مهدی علیزاده

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: سردار سلیمانی یکی از مصادیق این آیه شریفه است که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» (آیه شریفه ۵۹ نساء)، زیرا حاج قاسم به خوبی ولیّ زمان خود را شناخته بود و نه با زبان، بلکه با عمل آن را ثابت کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مهدی علیزاده، در دومین روز از مراسم ایام فاطمیه، شهادت سردار دل‌ها و سالگرد آیت الله مصباح یزدی که در مدیریت حوزه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک انسان مؤمن، متقی و وظیفه شناس بود.

وی در مورد پیروی سردار شهید قاسم سلیمانی از ولایت فقیه، اظهار کرد: سردار سلیمانی یکی از مصادیق این آیه شریفه است که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» (آیه شریفه ۵۹ نساء)، زیرا حاج قاسم به خوبی ولی زمان خود را شناخته بود و نه با زبان، بلکه با عمل آن را ثابت کرده بود.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: سردار سلیمانی یک انسان متقی و با ایمان بود و وظیفه خودش را در شرایط کنونی به خوبی شناخته بود و هیچ وقت هیچ مخالفتی با ولی فقیه نکرد، بلکه در رکاب ولی فقیه برای حفظ منافع ملی، شب و روز نداشت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در آیات و روایات متعددی بر تقوای الهی تاکید و عمل به آن را توصیه کرد ه ا ند، «اِتَّقُوا اللَّه»؛ سردار سلیمانی را می‌توان یک نمونه بارز خواند که همیشه تقوای الهی را رعایت می‌کرد، حتی زمانی که در کاخ کرملین با پوتین جلسه داشت، در همان جا نماز اول وقت خواند.

انتهای پیام ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha