پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال آن بوده و هستند که باطل را در لباس حق ارائه کنند.

حجت الاسلام رسول مروجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت شهادت بی‌بی دو عالم حضرت زهرا (س) اظهار کرد: زبان از بیان ویژگی‌ها و خصلت‌های اخلاقی مادر سادات، حضرت زهرا (س) قاصر است چرا که آن حضرت، الگوی کامل فضائل اخلاقی بودند و هستند.

وی افزود: ایام فاطمیه به عنوان بهترین فرصتی محسوب می‌شود که می‌توان به بازخوانی سیره اخلاقی و اجتماعی بانوی دو عالم پرداخت و در این زمینه حضرت زهرا (س) سعادت دنیوی و اخروی را رقم می‌زند که باید مردم از آن الگوبرداری کنند.

کارشناس مذهبی با بیان این‌که حضرت فاطمه‌زهرا (س) در همسایه‌داری، همسرداری و ولایتمداری سرآمد همه زنان دنیا بوده‌اند، تصریح کرد: حتی در روایاتی از اهل سنت نیز آمده که"اولین زنی که وارد بهشت می‌شود، حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام مروجی با بیان این‌که شهادت حضرت زهرا (س) به ما آموخته که در راه ولایت باید از همه هستی خود بگذریم، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که ولایت در رأس هرم نظام اسلامی قرار گرفته و عزت و اقتدار مسلمانان را رقم زده است و الگویی به عنوان رهرو راه حق در طول قرون و اعصار مختلف است که در دوران ظلمت نور وجودش روشنی‌بخش مردم در ظلمت عالم بوده است.

وی با تاکید بر این‌که شأن و منزلت ایام فاطمیه کمتر از ایام محرم و صفر نیست و حرمت این روزها بایستی نگه داشته شود، عنوان کرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عاشورای دیگری است که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند "ایام فاطمیه باید زنده نگه داشته شود".

مبلغ اعزامی به روستای مرزی خوشاب شهرستان سربیشه در استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: آنچه مسلم است آن است که حضرت فاطمه (س) در فضیلت‌ها، زندگی سیاسی و اجتماعی و دفاع از امیرالمؤمنین سرآمد است.

حجت الاسلام مروجی اضافه کرد: فضیلت‌های این حضرت یکی پس از دیگری زوایایی از شخصیت حضرت زهرا (س) را به ما نشان می‌دهند. وقتی فضیلت‌ها زیاد باشد باید آن‌ها را با اسم و کنیه نشان داد به همین دلیل اسامی زیادی برای این حضرت بیان شده است.

وی با بیان این‌که در سخنی از امام راحل (ره) آمده که "هر چه داریم از محرم و صفر داریم"، گفت: در روایتی از امام صادق (ع) نیز آمده که"هر جا مردم گرفتار می‌شوند متوسل به ائمه اطهار (ع) شده و هر جا که ما ائمه (ع) گرفتار می‌شدیم، متوسل به بی بی دوعالم حضرت زهرا (س) می‌شدیم.

حجت الاسلام مروجی با اشاره به این نکته که حضرت زهرا (س) تمام تلاشش را در راستای تبیین و روشنگری و دفاع از حق و حقیقت کرد و جانش را در این مسیر داد، تبیین کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره به دنبال آن بودند و هستند که حق را جابجا و کتمان کنند و بد را خوب جلوه دهند و حق را باطل بنمایانند و باطل را در لباس حقیقت ارائه کنند و به عنوان حقیقت به خورد مردم دهند این تلاش مستمر دشمنان و جهان استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه باید بهوش باشیم و گول دشمن را نخوریم، متذکر است: بایستی پشت سر مقام عظمای ولایت حرکت کنیم و فرامین ایشان را مو به مو و لحظه لحظه به درستی، اجرایی کنیم.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha