جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کشتی پهلو گرفته

حوزه/ " کشتی پهلو گرفته" عنوان اثری است بس خواندنی و ماندگار از استاد سید مهدی شجاعی که در واقع شرح حال سوگوارانه اهل بیت(ع) در عزای مادر سادات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این کتاب که همچون دیگر آثار این نویسنده نام آشنا مربوط به انتشارات نیستان است، سید مهدی شجاعی با قلمی شیوا، رسا و دغدغه مندانه که بی شک از دل برآمده، از زبان اهل بیت (ع) به سوگواری ام ابیها، حضرت صدیقه کبری (س) پرداخته است.

ایام عزاداری حضرت زهرا (س) بی شک بهترین فرصتی است تا مخاطبان عزیز با مطالعه این کتاب با بخشی از مصائب وارده بر حضرات معصومین (ع) به جهت شهادت مظلومانه پاره تن رسول الله (ص) آشنا شوند.

نگارنده در واقع در این کتاب بسیار پرفروش و محبوب در حوزه ادبیات آئینی، ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت زهرا (س)، روایتگر مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است، به گونه‌ای که می‌توان مدعی شد این کتاب، مرثیه‌ای است منثور از زبان و دلِ صاحبانِ عزای فاطمی (س).

لازم به ذکر است که کتاب از ۱۴ فصل تشکیل یافته و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) می‌باشند به این نحو که فصل اول حضرت رسول (ص)، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم امیرالمؤمنین علی (ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا (س)، فصل هشتم حضرت زینب (س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماً، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر (ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می‌شود.

استاد سید مهدی شجاعی طی گفت‌وگویی درباره هدف خویش از نوشتن این کتاب می‌گوید: "استقبال از این کتاب مرهون فطرت زیبا طلب مردم است…شروع نوجوانی من از آن جا بود که خیلی دین شناسنامه‌ای یا اسلام شناسنامه‌ای را به رسمیت نمی‌شناختم و به دنبال تحقیق و بررسی و پژوهش بودم. از صفر شروع کردم کاملاً تا بدانم چه چیزی را باید انتخاب کنم. وقتی به حقیقت حضرت زهرا (س) رسیدم حیرت انگیز بود برایم این شخصیت. هر چه بیشتر جلو می‌رفتم بیشتر دوست داشتم بدانم و بشناسم. وقتی به این اقیانوس بی کران برخوردم، دوست داشتم از این برای خلایق توشه بیاورم و دیگران را هم در این لذت سهیم کنم…"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha