سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم ایام فاطمیه در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک فاصله گرفتن از فرهنگ ناب اسلامی از جمله فرهنگ و مکتب فاطمی، عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت سالروز شهادت مادر سادات حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: آنچه ما از خاندان عصمت و طهارت باید الگوگیری کنیم، گفتار نورانی و سبک زندگی آن بزرگواران است، به خصوص در رابطه با حضرت فاطمه زهرا (س) که خود حجتی بر سایر حضرات معصومین (ع) نیز هستند.

وی افزود: متأسفانه ما نسبت به ترویج سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت صدیقه کبری (س) در جامعه کار چندان شایسته و بایسته‌ای نکرده ایم و حال آنکه اگر حق مطلب را در این باره ادا می‌نمودیم، وضعیت فرهنگی و اجتماعی ما به مراتب بهتر از شرایط کنونی بود.

وی همچنین گفت: یکی از عوامل اصلی گرفتاری‌ها و مشکلات و ناهنجاری‌های فعلی، به خاطر دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت (ع) به خصوص فرهنگ و مکتب حضرت فاطمه (س) است، چه آنکه به هر میزان که ما به این شاخصه‌ها نزدیک تر شویم، آرامش و آسایش روحی و روانی بهتری در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود احساس می‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه بقای اسلام و آموزه‌های دینی مرهون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا (س) است، افزود: آنچه مسلم است و بزرگان ما بر آن تصریح داشته‌اند اینکه بقای اسلام و تشیع به برکت وجود صدیقه کبری (س) و دفاع جانانه ایشان از ولایت است چه آنکه اگر ایشان نبود امروز خبری از اسلام هم نبود.

وی همچنین با اشاره به اینکه آثار و برکات نهضت و مکتب فاطمی در طول قرون مختلف قابل مشاهده است، ابراز داشت: فرزندان حضرت فاطمه (س) در طول تاریخ همواره در برابر جریان انحراف و ظلم ایستاده اند و از حقانیت مکتب قرآن و اهل بیت (ع) دفاع کرده‌اند و امروز ما به عنوان شیعیان و محبین آنها موظف به ادامه این راه نورانی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha