سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: مسائل ما با آمریکا مسائل اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه مسائل هویتی است و آمریکا نمی‌خواهد اسلام انقلابی در صحنه باشد او اسلام عربستانی را از ما می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به قیام ۱۹ دی، گفت: در قیام مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ رژیم شاه عده‌ای را به شهادت رساند و در چهلم آن شهدا مردم تبریز به پا خاستند و این روند ادامه پیدا کرد و در کمتر از یک سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اهمیت مبارزه با آمریکا، افزود: ما همیشه با استعمار در حال مبارزه هستیم، واقعیت این است که آمریکا همیشه با ما مخالف بوده و هیچگاه با ما کنار نیامده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با بیان اینکه مسائل ما با آمریکا مسائل اقتصادی و سیاسی نیست بلکه مسائل هویتی است، ادامه داد: آمریکا نمی‌خواهد اسلام انقلابی در صحنه باشد او اسلام عربستانی را از ما می‌خواهد و از ابتدای انقلاب درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی است. اگر می‌دانست با حمله نظامی می‌تواند انقلاب را از بین ببرد مطمئن باشید هیچگاه مضایقه نمی‌کرد، بنابراین به نفوذ روی آورده است.

وی افزود: در سایه فرامین حضرت امام خامنه‌ای توانسته‌ایم در برهه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم. عموم مردم ایران انقلابی هستند و این در تشییع پیکر حاج قاسم نمایان بود که اقشار مختلف مردم به صورت میلیونی در این مراسم شرکت کردند.

امام جمعه موقت تبریز ابراز داشت: رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند من به آینده خوشبین هستم و خواص باید این امید آفرینی را در جامعه افزایش دهند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خانم فاطمه زهرا (س) محور اهل بیت هستند، حضرت پیامبر فرمودند دختر من فاطمه در روی زمین از تمام انسان‌ها بهتر است.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل ادامه داد: حضرت بقیه الله (عج) فرمودند دختر پیغمبر برای من الگو و حجت است. ایشان در امور اجتماعی و سیاسی با حفظ عفت و حجاب دائماً آمادگی داشته و شرکت می‌کردند و بعد از هجرت پیامبر به مدینه از حریم پیامبر دفاع می‌کردند.

وی با بیان اینکه شوهر داری ایشان زبانزد بود، گفت: بهشت زیر پای مادران است و مادر بودن اساس و ارزش یک بانو است. چرا امروز برای فرزندآوری کم لطفی می‌شود؟! بعد از رحلت پیامبر (ص) حرمت بانو را حفظ نکردند.

امام جمعه موقت تبریز به موضوع مهم حجاب اشاره کرد و گفت: رضاخان در صدد اجرای توطئه استعماری کشف حجاب و یا به عبارت بهتر حذف حجاب بود.

وی در خصوص بانوان نیز گفت: اساس تربیت جامعه بانوان هستند، اگر بانویی همسر و مادر خوبی باشند جامعه را به بهترین نحو ممکن هدایت خواهند کرد. در ۸ سال دفاع مقدس مادران شهدا حاضر بودند جان خود را در راه اسلام تقدیم کنند.

با بیان اینکه این مادران بودند که باعث پیروزی ما در مقابل دشمن شدند، گفت: جامعه استعماری غرب همیشه در صدد است مادران جامعه ما را از معنویات دور کنند.

وی افزود: بهترین مدافع خانم‌ها، اسلام است؛ زمانی که دختران را در دوران جاهلیت زنده به گور می‌کردند اسلام جایگاهی برای زنان قائل شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل ادامه داد: گاهی شبهاتی وارد می‌کنند که در جوامع دیگر بانوان چون حجاب ندارند پیشرفت می‌کنند! و بعضی‌ها چنین فکر می‌کنند. خداوند در قرآن همه را همه را به پاکدامنی و عفت دعوت کرده است هم مردان را و هم زنان را؛ این نیست که فقط زنان عفت و حجاب را رعایت کنند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دختر هستند که این آمار قبل از انقلاب ۶ درصد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha