شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، با تبیین جریان نفاق در جامعه صدر اسلام، خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها را رمز گشای شناخت جریان نفاق دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سعید اسمعلی پور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) گفت: جریان نفاق، دشمن بسیار مرموزی است که در لایه‌های زیرین جامعه پنهان شده است و تشخیص ریشه‌های آن بسیار سخت است.

وی افزود: منافقین در جامعه پیامبر اکرم (ص)، پنهان و آشکار تحرکاتی داشتند و به تعبیر آیات قرآن کریم، علیه اسلام و مسلمین خدعه و نیرنگ می‌کردند.

حجت الاسلام اسمعلی پور ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، نفاق نقش ویژه‌ای در مانع تراشی و محرومیت جامعه اسلامی از شکل‌گیری حکومت ولایی داشت، ولی ریشه‌یابی آن در اینکه تحرکات اصلی و هدف گذاری شده آن توسط کدام دسته از مسلمانان بوده، بسیار سخت است.

وی با اشاره به بصیرت افزایی حضرت زهرا (س) گفت: خطبه فدکیه با عمق بصیرت حضرت فاطمه زهرا (س) و شکل ایراد خطبه و با تدبیر آن حضرت، ریشه فتنه تلخ منافقین و نقش آنان را آشکار می‌سازد.

حجت الاسلام اسمعلی پور ادامه داد: معارف خطبه فدکیه جامع آموزه‌های دینی است. از توحید و نبوت و ولایت تا فلسفه احکام و نقش اجتماعی و سیاسی مسلمین و شناخت جریان‌های برانداز نظام اسلامی، نکات پرمغزی در آن بیان شده است.

وی افزود: ارشادات فاطمی در خطبه فدکیه، مسیری نورانی است برای نجات جامعه از گرفتاری و تیره‌بختی که جریان نفاق برای آن تدارک دیده بود. بصیرت ما با بصیرت فاطمی می‌توانیم به یاری انقلاب و ولایت بشتابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha