چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ما دین با ولایت را می‌خواهیم چه بسا که می‌دانیم حضرت فاطمه (س) جانش را برای دفاع از ولایت گذاشتند و امروز هم فرزندان معنوی حضرت شاگردان مکتب پیامبر (ص) و تربیت یافتگان دانشگاه و مکتب فاطمی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم عزاداران فاطمی و گرامیداشت شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که در حسینیه امام زاده حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی، گفت: آیات قرآن کریم بهترین منبع برای شناخت وجود نورانی صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) است تا آن حضرت را بیشتر بشناسیم و وظیفه خود را در قبال عظمت و جلوه اسماءی حسنای ولایت انجام دهیم.

وی افزود: خداوند متعال بهترین معرفی‌ها را برای بندگانش قرار داده تا هر شخصی بتواند شأن و منزلت خود را در آئینه آیات قرآنی درک کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مؤمن یعنی کسی که تشنه نام، ذکر و یاد خدا است و با شنیدن نام خدا تمام وجودش به لرزه در می‌آید و و حضور خدا در جانش روشنایی بخش شده و در مقابل، ریا، شرک و بدی در وجودش به آتش کشیده می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: زمانی که آیه‌های قرآن بر مؤمن تلاوت می‌شود، ایمانش افزایش پیدا می‌کند چون مؤمن مانند درخت تشنه و آیه‌های قرآنی مانند آب زلال و گواراست؛ زمانی که این آیه به ریشه‌های فطرت انسان نفوذ پیدا می‌کند نشاط، شادابی، آرامش در چهره مؤمن و در افکار و اندیشه‌های او آشکار می‌شود.

وی بیان کرد: این آیات بسیار زیبا فاطمه زهرا (س)، امیرالمومنین (ع)، سردار سلیمانی، امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و بزرگان را به ما معرفی می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: اگر می‌گوئیم حضرت زهرا (س) اهل ذکر است تنها به تسبیحات اربعه محدود نمی‌شود، هرچند که رسول خدا (ص) فرموده است که به مکتب ذکر فاطمی عمل شود اما اصل مطلب به این معنا است که فاطمه (س) اهل قرآن بوده و جانش را در حمایت از ولایت همسرش امیرالمومنین (ع) فدا کرد.

وی ادامه داد: فاطمه (س) می‌بیند که رسول خدا (ص) فرمان خدا را ابلاغ می‌کند و و در غدیر خم بعد از یک سخنرانی مفصل بین ده‌ها هزار نفر از کسانی که عمل حج را انجام داده بودند؛ حضرت علی (ع) و اولاد او را یکی پس از دیگری به عنوان ولی و جانشین خود انتخاب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) با این امر حج، نماز، روزه، و زکات را تکمیل می‌کند و در پیکره اسلام قلب ولایت را به تپش در می‌آورد. امام جمعه قزوین بیان کرد: اولین، بزرگترین، جدی‌ترین و حقیقی‌ترین معنای نعمت همان ولایت است تا جایی که خداوند در سوره حمد آن نعمت را قرار داده و فرمان داده که همیشه بخوانیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ما دین با ولایت را می‌خواهیم چه بسا که می‌دانیم حضرت فاطمه (س) جانش را برای دفاع از ولایت گذاشت و امروز هم فرزندان معنوی حضرت شاگردان مکتب پیامبر (ص) و تربیت یافتگان دانشگاه و مکتب فاطمی هستند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ولایت هستیم باید بیشتر در آیات قرآن تأمل و تدبر کنیم تا بهتر بتوانیم حضرت فاطمه (س)، امیرالمومنین (ع)، فرزندان آن‌ها و انبیا و اولیا را بشناسیم.

شهدا شاگردان مکتب فاطمی اند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha