پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف کشور در مشهد

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حاسبات ما نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد کمک‌های مردمی طرح مواسات در امامزاده‌ها عملیاتی شده است و این بدان معنا است که امامزادگان یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه شنبه ۱۸ دی در دوره آموزشی هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد، گفت: امروز انقلاب اسلامی وجه‌هایی از جنبه ولایت را در خود می‌بیند و آن ولایت فقیه است که به صورت نیابت عام، حرکتی در جامعه بروز و ظهور داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: دشمن طراحی می‌کند و می‌خواهد نظم ما را برهم بزند، اما رهبر معظم انقلاب این نظم را سر جای خود برمی‌گرداند.

وی افزود: ایران اسلامی با "یا زهرا" ) گفتن، امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست و مذهب نقشی برای دفاع از مظلوم ندارد و همه را حمایت می‌کند و به یمن، سوریه، خط مقاومت مقابل صهیونیست‌ها حمایت و کمک می‌کند.

خاموشی افزود: سردار شهید سلیمانی با سربند "یا فاطمة الزهرا" ) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و … همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، مسلمانی و دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش می‌گویند.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه هم از لحاظ حوزه تأثیر، برنامه محور بودن، منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه مؤثر بوده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر عدد بیش از ۸ هزار بقعه را در نظر بگیریم هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آنجا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذر خود را به آنجا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آنجا بخواهند.

خاموشی بیان کرد: به دلیل این ظرفیت بسیار بزرگ ما باید رشد مضاعفی را در سال پیش رو مشاهده کنیم لذا اولین تقاضای من این است که هیچکدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سالانه نباشند، طرح و برنامه‌ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد، باشد.

وی اظهار کرد: امسال ۸۰۰ بقعه محوری نیازمند طرح و برنامه هستند که باید داشته باشند اگر این اتفاق صورت گیرد ثمرات خوبی خواهد داشت.

خاموشی ادامه داد: باید به ظرفیت معنایی امامزاده به شدت توجه کرد. محاسبات ما نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد کمک‌های مردمی طرح مواسات در امامزاده‌ها عملیاتی شده است و این بدان معنا است که امامزادگان یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند و می‌توان با استفاده از این ظرفیت موقوفات را توسعه داد و در این خصوص می‌توان از وقف اشتراکی و وقف پول بهره برد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به هیأت امنای امامزادگان گفت: از ظرفیت مردمی برای بهینه سازی، پشتیبانی‌ها و ایجاد منابع پایدار برای بقاع کمک بگیرید، به زیبایی‌های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعاً مردم کمک کار شما خواهند بود.

وی تصریح کرد: امامزادگان مدفون شده در ایران، به دلیل اینکه ما به عترت و اهل بیت (ع) گره خورده‌ایم، از کیفیت متفاوتی نسبت به دیگر نقاط جهان برخوردارند لذا اگر ما دقت نظر ویژه داشته باشیم قدرت فرهنگی و اجتماعی امامزاده در هر منطقه برای همه روشن می‌شود.

خاموشی اظهار کرد: حوزه فرهنگ یک جنبه معنایی دارد بدین معنی که حوزه فرهنگ یک فضای تنفسی در جامعه ایجاد می‌کند، بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر می‌تواند کمک کند که این فضای تنفسی جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha