شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابلاغ پیام آیت الله اعرافی به اسقف اعظم سرکیسیان

پیام مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی، به اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، هیئتی به نمایندگی از آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی را به اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال تبریک گفت.

در این دیدار که در کلیسای سرکیس مقدّس در تهران صورت پذیرفت، بر تقویت ارتباطات علمای ادیان تاکید شد و پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه به جناب اسقف سرکیسیان اهدا گردید.

در ادامه اسقف سرکیسیان ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله اعرافی، به سابقه طولانی آشنایی با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی ملاقاتی با او داشته باشد.

متن پیام مدیر حوزه‌های علمیه به اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان:

«اذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ» (قرآن کریم، آل عمران: ٤٥)

جناب اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه محترم ارامنه تهران

میلاد مسعود حضرت عیسی مسیح (ع)، پیام آور مهر و محبت، و همچنین آغاز سال نو میلادی را به حضرتعالی و همه برادران و خواهران مسیحی ام در ایران و اقصی نقاط جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

تاریخ چند هزار ساله تمدّن های گوناگون ایران، شاهد موارد بسیاری از همزیستی مسالمت آمیز ادیان ابراهیمی بوده است. امروزه نیز مسئولیت رهبران دینی است که با تأکید بر مشترکات بسیاری که در نظام‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری دارند، از طریق گفتگوها و تعاملات برادرانه و سازنده، صلح و آرامش و همبستگی بیشتری برای جامعه جهانی و سرزمین خودمان به ارمغان بیاورند. حوزه علمیه ایران ضمن استقبال از هر اقدامی در سطح ملی یا بین المللی که باعث تقویت ارزش‌های مشترک ادیان ابراهیمی همچون کرامت انسانی، عدالت، محبّت، صلح، شفقت و پرستش عاشقانه شود، از خداوند متعال سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و شادکامی برای حضرتعالی و همه هموطنان مسیحی مان، مسألت می‌کند.

با آرزوی بهترین‌ها

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha