جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز اگر در عرصه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستیم لازم است تا به مدیریتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم برگردیم و امروز نیز به همان ضوابط عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات نصر و تجلیل از امیر سرتیپ محمد جوادی، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عرصه امنیت، دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار داشت: مراسم تجلیل از امیر جوادی، مراسم تجلیل از همه مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی است که در ارتش جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز با صدای بلند می‌توانیم در رابطه با این مجاهدت‌ها گفت‌وگو کنیم، گفت: اگر این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها نبود، امروز این کشور نیز سرپا نبود.

امام جمعه همدان با اشاره به رشادت‌های چهل سال گذشته در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: جمهوری اسلامی دارای گذشته بسیار روشنی است که می‌توانیم آن را برای نسل حاضر و آینده، به خوبی و با افتخار ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال سیاه نشان دادن گذشته و ایجاد ناامیدی نسبت به آینده است، مطرح کرد: نسل امروز در فضای مجازی با حملات ناجوانمردانه‌ای روبرو است و لذا ضروری است تا با معرفی این رشادت‌ها و موفقیت‌ها، ضمن دفاع و حمایت از الگوهای اصیل نظام اسلامی، آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: قطعاً در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم، اما نقاط روشن و نورانی بسیاری نیز وجود دارد که باید بتوانیم این مسائل را به به درستی بیان و تبیین کنیم.

وی با طرح این سوال که کدام کشور را می‌توان نام برد که این گونه ملتش مجاهدانه در میدان حاضر بوده‌اند، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما با همین دستان خالی در برابر تمامی مستکبران عالم ایستادگی کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه ما امروز همان ملت دیروز هستیم، گفت: همان طور که در دفاع مقدس، امثال امیر جوادی‌ها در برابر دنیا با تمام توان ایستادگی کردند، نسل امروز نیز با الگوگیری از گذشتگان خود، کار را به جایی رسانده‌اند که پهباد آمریکایی را با همه پیچیدگی‌اش به پایین می‌آوردند و یا پس از عملیات موشکی عین الاسد، آمریکا تنها تهدید و شعارهای تو خالی مطرح می‌کند و جرأت انجام کاری را ندارد.

وی با بیان اینکه امنیت امروز کشور، نتیجه مجاهدت‌های دیروز امثال امیر جوادی‌ها است، یادآور شد: امروز اگر در عرصه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستیم لازم است تا به مدیریتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم برگردیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: باید شاخصه‌های مدیریتی آن دوران را به دست بیاوریم و با همان ضوابط، امروز نیز عمل کنیم و کار را پیش ببریم.

وی با اشاره به شهدای سایت سوباشی، اظهار کرد: در یک روز ۱۹ نفر در سایت سوباشی برای حفاظت از امنیت کشور به شهادت رسیدند و لذا می‌توان به عنوان قدردانی از این زحمات و مجاهدت‌ها، در نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری نسبت به شهدای سوباشی و شهدای خلبان توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha