دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حميد ايزدي

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح‌های حمایتی تسهیلاتی «شهید وزوایی» و «شهید صیاد شیرازی»، از مستعدان برتر این حوزه حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حمید ایزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: در راستای ارائهٔ خدمات نخبگانی به مستعدان برتر حوزوی و پیگیری از بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات حمایتی مستعدان برتر شناسایی‌شده، جهت بهره‌مندی از جوایز بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در قالب «طرح شهید وزوایی» عملیاتی گردید.

وی تشریح کرد: این تسهیلات که هرساله به طلاب مستعد تحصیلی اعم از آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه کشور اختصاص می‌یابد، شامل این موارد است: «کمک‌هزینهٔ آموزشی / کارآفرینی»، «کمک‌هزینه ارتباطات علمی»، «اعتبار آموزش‌یاری / فن‌یاری / همکاری‌های علمی و اجرایی»، «اعتبار اجرای پایان‌نامه / رساله»، «هدیه ازدواج»، «اعتبار هسته مسئله‌محور پژوهشی / فناورانه»، «کمک‌هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی»، «کمک‌هزینه شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی»، «وام ودیعه اجاره مسکن» و «برنامه‌های فرهنگی».

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه «طرح شهید صیاد شیرازی» نیز جهت استفاده از خدمات سربازی ویژه مستعدان برتر حوزوی از سال جاری در این حوزه علمیه به اجرا در آمده، تصریح کرد: مشمولان این طرح با معرفی بنیاد ملی، دوره خدمت نظام‌وظیفه خود را به‌صورت «دوره آموزش نظامی» و «اجرای طرح پژوهشی-فنّاورانه، فرهنگی یا مشابه آن» می‌گذرانند و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

وی افزود: زمان دوره خدمت نظام‌وظیفه تخصصی حداقل برابر با نیمی از دوره رسمی نظام‌وظیفه سایر مشمولان هم‌تراز است که بر اساس مدت‌زمان اجرای طرح تعیین شده و مقررات مرتبط با بهره‌مندی دانش‌آموختگان برتر حوزوی از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی در سال جاری به تصویب رسیده و در مرحله ابلاغ قرار دارد.

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه مستعدان برتر برای استفاده از این طرح‌ها، لازم است به «سامانه سینا» بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند، ابراز کرد: تمامی مستعدان برتر متقاضی استفاده از تسهیلات مذکور جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوهٔ ثبت‌نام می‌توانند به کانال مرکز نخبگان و استعدادهای برتر خراسان در پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/2937061529C90e3dfbf31 مراجعه نمایند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در پایان خاطرنشان کرد: توجه و حمایت از مستعدان برتر یکی از رسالت‌های این مرکز است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha