جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ دبیر جلسات مدارس علمیه شهر همدان، یکی از آسیب‌های کشور از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم را دخالت نمایندگان در امور جاری دانست و گفت: این انتظار از نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای نگهبان وجود دارد تا در مقابل رفتار غیر اخلاقی و دور از شان نمایندگی برخورد مناسب داشته باشد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی، دبیر جلسات مدارس علمیه شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خرداد سال جاری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار صراحتاً تاکید کردند که نمایندگان مجلس بایستی از ورود در بحث انتصاب‌ها اجتناب کنند، موضوعی که باید مد نظر نمایندگان باشد.

وی افزود: متأسفانه علیرغم نهی صریح رهبر معظم انقلاب، اما شاهد هستیم که برخی از نمایندگان استان همدان، کم توجه و یا بی‌توجه به هشدار و فرمان امام امت هستند و مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت با تاکید بر اینکه عدم توجه به دستور رهبر معظم انقلاب از هیچ طیف سیاسی قابل قبول نیست، مطرح کرد: این عدم توجه از نماینده مجلسی که داعیه ولایت مداری و انقلابی بودن را یدک می‌کشد، به هیچ وجه پسندیده و شایسته نیست و لازم است تا در رفتار و روند فعالیت‌ها تجدید نظری صورت گیرد.

وی، یکی از آسیب‌های کشور از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم را دخالت نمایندگان در امور جاری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: گاهی از موارد با عناوین توجیه‌گری همانند، کمک، سفارش، پیشنهاد، دلسوزی و در راستای وظیفه نمایندگی با دخالت‌هایی از جانب نمایندگان روبرو می‌شویم که باید با اظهار تأسف فراوان گفت از عوامل مهم در تکمیل نشدن ارکان میانی دولت سیزدهم، همین دخالت‌های نابجا و نادرست بوده است.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: البته به واسطه نقش ملی و منطقه‌ای نمایندگان مجلس، آن‌ها نمی‌توانند نسبت به امور کشور و حوزه انتخابیه خود بی‌تفاوت باشند، اما نظارت آنان به معنای دخالت در امور اجرایی کشور نیست.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید به دور از هرگونه سهم خواهی، اختیارات خود را از طریق قانون اعمال کنند، گفت: چنین انتظاری از مجلسی که از سوی رهبر معظم انقلاب، متصف به صفت "انقلابی بودن" است، به مراتب بیشتر است، در غیر این صورت به تعبیر معظم‌له "این آسیب‌ها اگر شناسایی نشود و انسان دچار این آسیب‌ها بشود، آن وقت وضع مجلس فرق خواهد کرد".

دبیر جلسات مدارس علمیه شهر همدان با اشاره به جلسه اخیر مدیران مدارس علمیه همدان و اعتراض نسبت به این اقدام، یادآور شد: این انتظار از نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و شورای نگهبان وجود دارد تا در مقابل رفتار غیر اخلاقی و دور از شأن نمایندگی برخورد مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد قاطع نهادهای نظارتی با خاطیان، سبب حذف این مسائل از قاموس سیاسی کشور برای همیشه خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha