جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

حوزه/رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور بیکارند، گفت: مشکل اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه خانواده های شاهد و ایثارگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در جریان سفر خود به لرستان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانست و افزود: یکی از برنامه‌های بنیاد شهید ایجاد اشتغال و مسکن برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور بیکار هستند، بیان کرد: به دنبال افزایش سهمیه اشتغال برای این خانواده‌ها هستیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به طرح ویژه جانبازان ۷۰ درصد برای ایجاد اشتغال و مسکن فرزندان آنها اشاره کرد و گفت: در طرح مسکن ۵ درصد و در اشتغال ۱۰ درصد سهم این خانواده‌ها است که در استان‌ها باید به این امر مهم توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان هم در این دیدار با اشاره به اینکه جوانان شجاع و ولایی استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس، جانانه در مقابل دشمنان مقاومت کردند، گفت: لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و باید به اشتغال، مسکن و طرح‌های نیمه تمام استان از جمله برج‌های دوقلوی منطقه کیو خرم آباد توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی به ظرفیت‌های لرستان در حوزه آب، کشاورزی و صنعت اشاره کرد و افزود: دولت اگر به دنبال اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر است باید در این بخش‌ها سرمایه گذاری کند.

وی به مشکلات برخی از ایثارگران استان از جمله مشکلات درمانی اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید باید به مسائل درمانی بخصوص جانبازان شیمیایی و قطع نخاع توجه کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha