پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: به نظر من روحانیت باید با دو رویکرد، فعالیت جدی نماید؛ یکی از آنها رویکرد تربیتی است و دومین آنها رویکرد اجتماعی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ارتباط تصویری با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در قم در حال برگزاری است، گفت: مجموعه مطالعات انجام شده و مشاهدات میدانی نشان از این دارد که سرمایه اجتماعی روحانیت دچار آسیب‌های جدی شده است؛ این نیازمند راهبردهای دقیقی می‌باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، افزود: به نظر می‌رسد در مسیر طی شده در گام اول انقلاب تصویری سیاسی مدیریتی از یک سو و تصویر تبلیغی دعوتی را در اذهان مردم شکل داده ایم؛ جامعه روحانیت می‌بایست در گام دوم انقلاب اسلامی این تصویر را اصلاح نماید.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من روحانیت باید با دو رویکرد فعالیت جدی نماید؛ یکی از آنها رویکرد تربیتی است و دومین آنها رویکرد اجتماعی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، جنبه خادم بودن و گره گشا بودن روحانیت را نگاه مردم به آنان دانست و گفت: این نقش به مسجد به عنوان محل طلوع و ظهور و بروز عالم دینی در میدان زندگی مردم گره می‌خورد.

وی تصریح کرد: حضور طلاب جوان در عرصه خدمات اجتماعی یکی از اقدامات و رویکردهای فراگیر است که با شکل گیری دستور جامع الگوی نقش آفرینی اجتماعی روحانیت باید مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، با اشاره به نقش اصلی روحانیت که خدمت، انذار و دعوت است افزود: باید فرصت‌های موجود در مساجد را مغتنم بشماریم و روحانیت به خانه اصلی خود که خانه خداست بازگردند تا فعالیت‌های اجتماعی خود را در این مکان دنبال نمایند.

امام جمعه موقت تهران، بیان داشت: مسئله هجرت طلاب و عازم میدان شدن مسئله‌ای بسیار مهم است؛ باید رویکرد تربیت طلاب در حوزه‌های علمیه با محوریت تربیت امام جامعه برای ارائه خدمت به مردم محلات و شهرهای مختلف باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اقدامات نهاد نماز جمعه گفت: خواهش ما از علمای بلاد این است که با ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود ما را در اتخاذ برنامه‌ها و تصمیمات هرچه بهتر یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha