پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری گفت: یکی از نکاتی که حوزه علمیه باید مورد توجه قرار دهد؛ استان‌های مختلف با توجه به تفاوت‌های فرهنگی اقتضائات خاص خود را داشته و نیازمند حضور روحانیون می‌باشند؛ باید زمینه هجرت مبلغین دینی به نقاط مختلف کشور فراهم گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در ارتباط تصویری با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در قم برگزار شد، گفت: انقلاب شکوهمند و نظام جمهوری اسلامی برای حفظ و ارتقای مرجعیت حوزه‌های علمیه فرصت بسیار مغتنمی را فراهم آورده است.

وی افزود: در حال حاضر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی ترین پشتیبان حوزه‌های علمیه فضای مناسبی را برای ارائه نظریه و فکر از سوی حوزه فراهم کرده است و حوزویان می‌بایست قدردان این نعمت بزرگ باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: من خواهش می‌کنم پژوهشگران تاریخ حوزه‌های علمیه شیعیان را بررسی نمایند تا بهتر متوجه فرصت نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی اساس و بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران را حوزه‌های علمیه دانست و گفت: در فضای عمومی و بین المللی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اساس این نظام حوزه علمیه است؛ بر همین اساس باید همه بکوشیم حوزه‌ای را برنامه ریزی کنیم که فرازمان بوده و برای آینده این جامعه برنامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تصریح کرد: باید با یک برنامه ریزی دقیق آمایشی فرهنگی حوزه‌های علمیه در عرصه‌های اجتماعی نقش آفرینی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تعمیق عرصه‌های دانشی حوزه افزود: باید حوزه‌های علمیه در عین توسعه رشته‌های حوزوی به تعمیق این علوم توجه داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، بیان داشت: اخلاق محوری باید هم در فضای حوزه و در خارج از آن مورد توجه قرار گیرد؛ ما باید در حوزه‌ها روی مبانی اخلاقی کوشش کرده و آنها را به جامعه ارائه دهیم.

وی گفت: یکی دیگر از نکاتی است که حوزه علمیه باید مورد توجه قرار دهد؛ استان‌های مختلف با توجه به تفاوت‌های فرهنگی اقتضائات خاص خود را داشته و نیازمند حضور روحانیون می‌باشند؛ باید زمینه هجرت مبلغین دینی به نقاط مختلف کشور فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha