دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نادیا صداقت

حوزه/مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد،در نشست هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن امسال به طور باشکوه در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نادیا صداقت نیا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سوم بهمن ماه امسال مصادف با ۲۰ جمادی‌الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت است.

وی ادامه داد: هفته بزرگداشت مقام زن فرصتی مناسب برای تبیین و شناساندن هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از نقش ارزنده زنان در خانواده و جامعه است.

صداقت نیا با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای استقبال از ایام‌الله دهه فجر است، تصریح کرد: در برنامه‌های ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر به تبیین دیدگاه امامین انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه و نقش زنان در شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، ترویج سبک زندگی فاطمی و ترسیم و انعکاس دستاوردهای بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه شود.

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن امسال در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن، نشست استاندار با زنان شاغل در استانداری، بازدید از زندان زنان، دیدار مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی با با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، بازدید از مراکز تولیدی و کارآفرینی زنان، سرکشی از مادران شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، مسائل و مشکلات حوزه زنان باید به نحو مطلوب شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود. اظهار کرد: تاکنون تلاش‌هایی ارزنده در کشور و استان برای رفع مسائل و مشکلات حوزه زنان و ارتقای جایگاه آنان انجام شده است، ولی به دلیل گستردگی مسائل و مشکلات حوزه زنان با وجود تمامی این تلاش‌ها در کشور و کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به وضعیت مطلوب و بهینه فاصله زیادی وجود دارد.

وی اظهار کرد: تعدادی آیین نامه، بخشنامه و دستورالعمل برای تسهیل امور زنان تاکنون در کشور و کهگیلویه و بویراحمد تصویب، پیگیری و اجرا شده که برخی از مهمترین آنها شامل ارتقای جایگاه مدیریتی زنان شاغل، اعطای تسهیلات اشتغالزایی و ساخت پارک‌های بانوان، خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه و بازارچه‌های صنایع دستی است.

صداقت نیا گفت: انتظار می‌رود که مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد همکاری و مشارکت لازم را انجام دهند تا گام‌هایی مؤثرتر برای رفع مسائل و مشکلات حوزه زنان این استان برداشته شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن امسال به طور باشکوه در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی استان نیز برنامه‌های شاخص خود در این زمینه را به طور مکتوب به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکریم زنان باید در طول سال و به طور مستمر باشد نه اینکه تنها مربوط به هفته بزرگداشت مقام زن باشد، اظهار کرد: نقش زنان در خانواده و جامعه حیاتی و محوری بوده و دین مبین اسلام نیز برای آنان ارزش و اهمیت چشمگیری قائل است.

خبرنگار: سینا امیرپور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha