جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید غلامعلی مثبت

حوزه/ خانم زرین شاطری همسر شهید جانباز ۷۰ درصد سردار حاج غلامعلی مثبت (شاهجوئی)، می‌گوید: «ما رأیت الا جمیلاً» در تمام ۳۴ سال جانبازی شهید چیزی جز زیبایی ندیدم.

خبرگزاری حوزه - سمنان / خانم زرین شاطری همسر جانباز ۷۰ درصد سردار حاج غلامعلی مثبت (شاهجوئی)، از یادگاران دوران دفاع مقدس شهرستان سمنان که پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت و جانبازی، ۱۴ اسفند ۹۹ به قافله شهیدان پیوست، می‌گوید: «ما رأیت الا جمیلاً» در تمام ۳۴ سال جانبازی شهید چیزی جز زیبایی ندیدم.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان به پاس قدردانی از صبوری همسر شهید غلامعلی مثبت، با او به گفتگو نشسته است.

خودتان را معرفی کنید؟

زرین شاطری همسر شهید جانباز ۷۰ درصد سردار غلامعلی مثبت هستم.

شهید حاج غلامعلی مثبت کی و چگونه به شهادت رسیدند؟

بنا به فرموده حضرت رهبری جانبازان، شهدای زنده هستند، حاج آقا با ۷۰ درصد جانبازی شهید زنده بودند، بعد از چند بار جبهه رفتن، سال ۶۵ قبل از عملیات کربلای ۴ برای بازدید از خط مقدم رفته بودند که همانجا ترکش به سرشان می‌خورد و مجروح می‌شود و حدود سه و نیم ماه در کما بودند تا اینکه کم کم به هوش آمدند و طی دو، سه سال، دوران نقاهت را پشت سر گذاشت و رو به بهبودی پیش رفت. ولی در اثر اصابت ترکش به سرشان در حالت رکوع راه می‌رفتند و بنا به گفته امام جمعه آن زمان آیت الله شاهچراغی جانباز راکع نام گرفتند.

حاج آقا بعد از ۳۴ سال تحمل رنج و درد جانبازی سرانجام ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ به یاران شهیدش پیوست.

چطور خبر شهادتشان را به شما داد؟

حاجی به خاطر شدت بیماری و حال وخیم در بیمارستان تهران بستری بود، پنجشنبه بود که قصد رفتن به تهران برای ملاقات با حاجی را داشتیم، اما دامادم زنگ زد و گفت تهران نمی‌رویم و وقتی به خانه آمد بغضش ترکید و خبر شهادت حاجی را به ما داد. ان شاءالله روح بلندشان با انبیا و اولیا و صلحای الهی محشور باشند.

مهم‌ترین ویژگی اخلاقی شهید چه بود؟

مطیع محض رهبر معظم انقلاب و سرسخت ولایتمدار بود و می‌گفت اگر کسی کوچک‌ترین اشکالی به امام خامنه ای بگیرد در دین و اعتقادات اشکال وجود دارد. نماز اول وقت به جماعت، شرکت در نماز جمعه، توجه به امر به معروف و نهی از منکر، احترام به پدر و مادر، تلاوت قرآن که هر روز یک صفحه قرآن را با معنا می‌خواند. (چون قبل از مجروحیت قاری قرآن بود)، دائم الذکر بود.

شهیدی که دائم در رکوع بود | همسر شهید: در ۳۴ سال جانبازی شهید چیزی جز زیبایی ندیدم + فیلم و صوت

از اینکه همسر شهید هستید در سطح جامعه چه احساسی دارید؟

بزرگترین افتخار من همسر شهید بودن است. همیشه به شهدای خود برادر، داماد و همسر شهیدم غبطه می خورم که ما در کنارشان بودیم آنها از ما جلو زدند و ما جا مانده ایم.

چه اصولی باید برای تربیت فرزندان به کار گرفت؟

بسیاری از مسائل در اسلام اهمیت دارد و باعث پیشبرد زندگی و تربیت فرزندان می‌شود، مهمترین آن‌ها لقمه حلال و کارهایی که مادر باید در دوران کودکی انجام دهد که باعث رشد و نمو تک تک سلول‌های بدن انسان می‌شود.

کارهایی از جمله انس با قرآن، با وضو بودن، دائم الذکر بودن، احترام به پدر و مادر، عفت کلام، انس با مسجد، نماز جماعت، قرآن راهگشا و چراغ راه برای خوب شدن فرزندان است.

به جای آهنگ‌های مبتذل که باعث افسردگی بچه‌ها می‌شود از نوای قرآن و آهنگ‌های مذهبی استفاده شود تا اثر مثبت خوب خود را بگذارد.

شهیدی که دائم در رکوع بود | همسر شهید: در ۳۴ سال جانبازی شهید چیزی جز زیبایی ندیدم + فیلم و صوت

سخن پایانی همسر شهید

باید به این نکته توجه کنیم که کسی که کاری را شروع می‌کند بسته به اعتقاد خودش و توسلاتی که به ائمه دارد و چنگ زدن به ریسمان محکم الهی که همان قرآن است راهش را انتخاب می‌کند و ادامه می‌دهد. ما هم با توجه به همین نکات راهمان را انتخاب کردیم و همین در زندگی ما راهگشا بود و مصداق جمله حضرت زینب (س) که درباره روز عاشورا فرمودند «ما رایت الا جمیلا / ‏ به جز زیبایی چیزی ندیدم»، بنده هم همین جمله حضرت زینب را سرلوحه زندگی خود قرار دادم، همین باعث شد راهگشا و چراغ راه من شود‬ و در تمام ۳۴ سال جانبازی شهید اخلاقی چیزی جز زیبایی ندیدم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha